zondag 23 november 2008

SCHEEF IS DE POORTE

SCHEEF IS DE POORTE….
…van oudheid geweken zaalrugde ’t dak van de schure….Zo schreef Meester Guido Gezelle het ooit neer in zijn wonderlijk dichtoefeningetje ‘Terug’, als hij het ouderlijk erf in Wingene, na lange afwezigheid, terugzag.
Zo ook waren wij ‘terug’ na een 10-daagse trip (1-11 Nov) naar het Modelland, en geloof mij, we troffen hier thuis geen scheefgezakte poorten noch invallende schuurdaken, maar een toom van vier uitbundige Duitse herdershonden, die zot van contentement als een volleerde cavalerie de ronde van de tuin almaar bleven lopen. Nero, de felste, was mee gemogen, en dat diende gevierd te worden. Op z’n honds, natuurlijk! Hij had zich al die tijd beeldig gedragen, en dat voor een jonge spring-in-‘t-veld op zijn eerste maidentrip ‘Dwars Door Europa’.
Het verloop van dat jaarlijks terugkerend Vaderlands geloop? Bezoek aan de levenden en de doden, onder de kerktorens onzer jeugd!...En medische chech-ups op kosten van Lauretteke…altijd een stuk beter dan de toch wel lamentabele service in Berlusconi-land….
Al die dagen in zorgeloze zalige onwetendheid over het grote wereldnieuws? ?! En mijn dagelijks brood op het Internet moest missen (laptop ondertussen – eindelijk - vervangen door een machtig monster) terwijl in het verre Amerika de halfbloed-Keniaan met de moslim-naam nu uit ’t goetens verheven is tot ‘president elect’, de Keizer van Berlare besproken voor misbruik van voorkennis, maar al-bij-al had ik niet veel gemist. Bij nader inzien: niets, in feite! Tenzij de Bruderschaft der Gelijkgezinden (en antipoden), die ik, al door elkaar, Een voor Allen, en Allen voor Een, mijn blogvrienden ben gaan noemen.
En die ik, naar mijn gevoel, bij deze verplicht ben te melden dat ik terug ben. Met de vraag: “ En hoe is ’t met jullie?’ – ‘ Alles goed?’…..’De kerk in het midden gehouden?’ In de hoop dat jullie mij gemist hebben.
Dat het, na mijn thuiskomst, toch nog tot nu geduurd heb, vooraleer ik terug ‘verschijn’, is respectievelijk te wijten aan een algemene panne van de draadloze internetverbinding, gevolgd door blikseminslag op de air-to-air antenne, verleden week donderdag. In Centraal Italia iets dergelijks hersteld krijgen, is niet niks!
Hoop-en-al ben ik dus voluit 3 weken uitgeteld geweest….Drie op de 52. Zo erg niet, hé!
Wees dus niet verwonderd dat ik de eerste dagen meer te lezen, dan te schrijven had/heb.
Dat intussen de vaudeville met de onschendbaarheid van Frank Van Hecke stilaan tot een climax is gekomen, en dat het Vennootschapsrecht door de driekkleuren-geitenbok zo maar aan zijn bokkepoten kan geveegd worden: ‘Only in Belgium’! Of dat de blogwereld in het gareel moet lopen, of anders zou moeten gemuilband worden…..Of dat Morelleke-Forelleke ongestraft door het slijk zou mogen gesleurd worden, door mijn ‘vrienden’ van de Roularta-Rotpers! ? Over mijn dood lijk, hé!
Tommeke Cochon (1) en het AFF waren deze morgen goddelijk! De belse Justitie waarborgt bij definitie de Rechten van de Verdediging: het is bijgevolg hypocriet van Van Hecke om bij voorbaat te verkondigen dat Willockx zijn Burgerrechten wil/zal afnemen….Vrouwe Justitia is eerlijk! Als men de epuratie en repressietijd vergeet! Daar weten wij, Vlamingen, alles van!

(1) Hier volgt mijn hoofd mijn hart, zodat ik eens te meer Cochez verwar met cochon. Mijn excuses dus voor deze verspreking. Niet aan de hoernalist Cochez, maar aan het gehele varkensgeslacht om een van hen in verband te hebben gebracht met DM/Humo/BRT….

Geen opmerkingen: