vrijdag 23 januari 2009

MAIL NAAR BRUNO VALKENIERS

MAIL NAAR BRUNO VALKENIERS
Collega Aanklacht is de eerste die m.i. verslag deed over het schandalig affront van het Vlaams Belang (Senaatsfractie) op de receptie in de Amerikaanse Ambassade in Brussel, ter gelegenheid van 20 Januari, de Obama-Big-Day. Voordien uitgenodigd zijn – daarover werd geschreven, maar de dag zelf weerboden worden, is werkelijk van het goede teveel. Met mijn bescheiden middelen heb ik daaraan gedaan wat ik meende te moeten doen….
Wie zei daar ook waar dat men niet moet slagen om geprobeerd te hebben? Die Heren Senatoren hebben hopelijk een lawine in gang gezet…..Of moeten we geduld hebben, totdat de Inquisitie, lijk in Nederland met Geert Wilders, eenieder van ons bij de kraag grijpt?
********************************************************************
Waarde Heer Voorzitter,
Met genoegen nam ik kennis van onderstaande Open Brief. Of Obama Nederlands begrijpt, betwijfel ik toch een beetje. Dat, noch de Open Brief zelf, is mijn probleem.
Waar ik wel last mee heb, is met de belediging door de Amerikaanse Ambassade aan mijn Partij! De verantwoordelijke voor deze schanddaad moet minstens aangeklaagd worden in Washington, zodat hij de kans krijgt zich te verontschuldigen. Doet hij dat niet, dan moet er een aanklacht volgen als ‘niet gewenst persoon’. In ieder geval moet de schuldige weten dat hij niet ongestraft meer dan 1 miljoen Vlamingen mag beledigen.
Vandaar mijn vraag aan U. Heeft het Vlaams Belang officieel iets ondernomen? Ik lees veel op alle mogelijke media, maar hen niets gevonden. Werd daaraan dan niet de nodige ruchtbaarheid gegeven? Obama-President is dezer dagen top-nieuws en een beetje commotie zou dus ook vlug publieke belangstelling trekken.
Als enkeling kan ik natuurlijk niet veel doen. Maar mocht ik het E-post adres van de Brusselse Ambassade hebben – en liefst nog dat van Washington/Capitool zelf, het zou niet lang duren voor ik m’n beste Engels heb opgeblonken. Misschien kan Paul Beliën in zijn Brussels Journal beter dan ik de handschoen opnemen?
Liefst van al zag ik een vlammend artikel van mijn Partij op de Presidentiële schrijftafel terecht komen. Dit is de mening van een simpele militant die denkt dat we als Vlaming nu al lang genoeg biddend en stamelend aan de poort hebben gestaan. Een Volk zonder bovenlaag? Dan is dat alleen de schuld van ieder van ons!
A.B. – Italië
Lid 23.905
(Blog 23 Januari 2009 http://blog.seniorennet.be/aanklacht/)
Open brief aan Obama
(Peter Logghe en Francis Van den Eynde)

Onze Open Brief aan Barack Obama, de 44ste president van de VSA
Collega Volksvertegenwoordiger Francis Van den Eynde en ikzelf schreven naar aanleiding van de aanstelling van 44ste president van de VSA volgende Open Brief aan de heer Barack Obama. Als de politiek correcte politici hun mening mochten ventileren, waarom zouden wij dat dan ook niet doen?


Mijnheer de president,


Wij durven er van uitgaan dat u op dit ogenblik overspoeld wordt door boodschappen uit heel de wereld. Een blik op onze vaderlandse pers volstaat om ons hiervan te overtuigen. Wij hebben echter de indruk dat het vooral uit politiek correcte hoek is dat u wordt benaderd en durven veronderstellen dat u als kersvers wereldleider ook wel eens zou kunnen geïnteresseerd zijn door wat gedacht wordt in die zeer eerbare politieke kringen die men maar al te vaak als politiek niet-correct definieert. De twee ondertekenaars van dit schrijven horen hier bij. Zij zijn immers Volksvertegenwoordigers van die grote Vlaamse partij, het Vlaams Belang, waarvan de Senaatsfractie oorspronkelijk uitgenodigd werd op het feest dat op de dag van uw eedaflegging op de Amerikaanse ambassade in Brussel plaatsvond maar in de ochtend van die dag er van op de hoogte gebracht werd dat ze tenslotte niet welkom zou zijn. Terloops weze opgemerkt dat vermits u tijdens uw eerste presidentiele toespraak zeer sterk de nadruk legde op de gelijkheidsgedachte, wij durven veronderstellen dat in de toekomst zoiets niet meer zal gebeuren omdat de Amerikaanse administratie niet langer mensen op basis van hun politieke overtuiging zal discrimineren.

Maar laat ons u eerst en vooral vanuit ons politiek niet-correct verdomhoekje feliciteren met uw verkiezing en uw aanstelling tot 44ste president van de Verenigde Staten.

Van deze gelegenheid maken wij gebruik om u enkele desiderata voor te leggen.
.../…
Mijnheer de president, u wacht een zeer zware verantwoordelijkheid en een zeer moeilijke opdracht. Wij wensen u hierbij de nodige sterkte toe en hopen het allerbeste voor u en uw vaderland Amerika.

Met respectvolle maar niet-politiek correcte groeten.

Francis Van den Eynde,
Volksvertegenwoordiger

Peter Logghe,
Volksvertegenwoordiger

NB: Voor zover als nodig willen wij beklemtonen dat wij deze brief in persoonlijke naam hebben geschreven.

Geen opmerkingen: