zaterdag 10 januari 2009

VOORINGEOMENHEID, VEEL en EEN BEETJE

VOORINGENOMENHEID VEEL EN EEN BEETJE
Heb Terzake bij ‘herbekijk’, dank zijn Angeltjes, gaan opzoeken. Effenaf prachtig hoe die TV-Trees op haar mooie bekje ging, tegenover de Grote Dame, die de Ambasadrice van Israel wel was. Moest ik Bruno Valkeniers zijn, ik bood haar, en dan nog wel per express, het Ere-Lidmaatschap aan bij het Vlaams Belang. Die Dame mag zelfs Wereld Ere-Voorzitster van de ‘true speaking people’ worden!
De linkse vooringenomenheid van het hournalisten-team bleek trouwens al van in ’t begin van Tereake. Hoe JMDD tot driemaal toe moest bedelen om eens te mogen uitspreken…De hekse-mie probeerde dat gewoontegetrouw later ook bij de Ambasadrive, maar die liet zich niet doen. Onderbreking ‘Overuled’, zoals op een USA-rechtbank! Maar venijnig als steeds (koelbloedig, zal ze zeggen tegen haar bazen, als ze op ’t matje geroepen wordt wegens haar nederlaag) kon ze haar goed ingestudeerd ‘natrappertje’ niet laten.
Waarom het interview niet de vrijdagavond zoals gebruikelijk kon opgenomen worden, maar in de namiddag? Was dat niet soms wegens de sabbat? De Joodse ‘zondag’ begint inderdaad na zonsondergang op vrijdag…
En voilà, daar lag het wat zij wilde bewijzen! Klaar als een Hamas-klontje: godsdienstig extremisme, ook bij Joden….Weg de indrukken van gerechtvaardigd verzet tegen moslim-extremisme/terrorisme: Gaza ging om Joods extremisme tegen die arme brave burgerbevolking, die alleen af en toe een paar flut-raketjes afvuren om aandacht te vragen in de wereld....
Tot hier dat ‘veel ‘ vooringenomenheid van uit de titel.
En nu dat andere. Dat beetje vooringenomenheid van…mijnentwege.
Na herlezing van mijn eigen blog, over de getallenkennis bij GVA, moet ik toegeven niet helemaal juist gelezen te hebben. Enfin, de verwoording was ook dubbelzinnig…Mijn excuses dus aan GVA: ze hebben wel getallenkennis. Maar dat wil zeggen, dat ik toegeef dat ze kunnen rekenen!
Anders gezegd: ik las verkeerd, omdat ik die gazet altijd verkeerd lees. En dat komt uit gewoonte, omdat ik ondervonden heb altijd 99,9% verkeerd ingelicht te zijn als ik GVA lees. Nog anders gezegd: als GVA iets schrijft is dat ‘geduid’, en weet ik pertinent zeker dat er elders, in de blogwereld, wel heel iets anders zal te vinden zijn. Mèt bronvermeding. Maar zonder ‘duiding’ (verduidelijking) …

Geen opmerkingen: