donderdag 19 februari 2009

GEITEBOER OP WC


GEITENBOER OP WC

Terwijl Anderlecht zich gisteren in het koude en natte België op het competitieduel met AA Gent voorbereidde, landde Standard bijna 2000 kilometer verder in het zonnige en zo'n 15 graden warmere Portugal. Daar speelt de Belgische voetbalhype van het moment vanavond tegen Sporting Clube de Braga in de UEFA Cup.
Iedereen wil tegenwoordig bij Standard horen. In totaal 165 VIPS, waaronder tal van politici, bedrijfsleiders en WC's (Wallons Connus, het equivalent van Bekende Vlamingen), stapten gisterochtend in Luik op het vliegtuig richting Noord-Portugal. Standard is hot.
…/…
Veel vertrouwen heeft Bölöni overigens niet in zijn nummer één uit Ecuador. In de competitie incasseerden de Rouches met die defensie evenwel al 420 minuten geen doelpunt meer.

'Ik zit met dezelfde vragen als jullie. Bij jullie houdt het evenwel op met de vraag te stellen. Ik moet als trainer ook oplossingen zoeken. Vanavond weten we of ik die samen met mijn spelers heb gevonden.'

Yves Leterme constateerde hetzelfde.

'Ik vond de verdediging vorig jaar veel constanter', spreekt de CD&V-politicus zijn supportersvrees uit. 'Marcos is enorm geëvolueerd maar ik vind die Mangala op de linksachter nog wat jong. Dante ging constant de lijn af. Mangala heeft de neiging om meer centraal te gaan spelen. Hij laat zijn flank nog wat los. Maar ik geef toe: ik was een enorme fan van Dante.'

Pssst Voormelde fijn besnaarde Vlaams politicus ontkent ten stelligste dat hij bij iedere match het scanderen inzet Les Wallons c’est du caca…..Inbtegendeel, als hij al eens iets inzet is het Nous les Flaùands c’est du caca…..

Geen opmerkingen: