vrijdag 27 februari 2009

LINKS IS OPENLIJK VOOR ISLAMISERING

Als de Nullen het ooit voor het zeggen hebben (wat God verhoede!) dan zijn mensen als NAVAN (zie hieronder) straks de aanvoerders. Van de ‘Endlösung’ wel te verstaan….Want zo lang er vrije meningsuiting is, moeten dergelijke artikels wel tot complete haaruitval van de Nullen leiden….
Waarom toch zijn onze ‘Noorderbroeders’ altijd vlugger op de bal?


Encina Navan 22 februari 2009

De socialisten schudden hun ideologische veren af. Bos: "De scheiding tussen kerk en staat moeten we niet zien als absoluut."
De verborgen islamagenda van de PvdA.


Socialisten leven al bijna twee eeuwen op gespannen voet met de liberaal-kapitalistische samenleving. Ze zijn er niet in geslaagd om de westerse samenleving te veranderen in een socialistische en sinds ongeveer 1975 is steeds meer duidelijk geworden dat het socialisme geen toekomst heeft. De val van het communisme in 1989 betekende de genadeklap voor het linkse referentiekader, zoals dat op dat moment bestond. Het hele bouwwerk van ideologische zingeving stortte in elkaar en er moest iets anders gezocht worden. Ze hadden geen andere keus dan zich helemaal te richten op hun specialisme, het knuffelen van minderheden en achterstandsgroepen. Het voornaamste criterium voor toelating: een grondige afkeer van westerse waarden.

“PvdA steunt liberale islam”, maakte Wouter Bos bekend op 3 september 2007. Na jaren van ontkenning, blijft voor de socialisten geen andere mogelijkheid meer over dan de vlucht naar voren. De achterban van arbeiders verdwijnt immers geruisloos door vergrijzing en sterfte, zonder dat daar jonge nieuwe socialisten voor in de plaats komen. Het ledental van de PvdA is sinds 1968 gedaald van 140.000 naar 60.000. Blijft over de onderklasse van moslims die slecht georganiseerd is en dus ontvankelijk zijn voor een goed gesmeerd partij-apparaat dat cliëntele zoekt. Bos: “De scheiding tussen kerk en staat moeten we niet zien als absoluut”.

Met deze opmerking laat Bos zien dat hij de verhouding tussen islam en Europa niet in het juiste kader plaatst. De scheiding tussen kerk en staat bestaat al tweehonderd jaar in Europa en is wel degelijk absoluut, omdat kerkelijke autoriteiten geen overheidstaken mogen uitoefenen. Het houdt verder in dat de staat geen staatsreligie hanteert en geen voorkeur aangeeft voor een bepaald geloof, maar elke levensovertuiging en de aanhangers daarvan, op gelijke voet behandelt.
Gelovigen kunnen zich verenigen in politieke partijen, net als ieder ander. Indien zo een partij in een regering komt, zoals nu het geval is in Nederland, dan zal deze regering de seculiere principes van de overheid moeten handhaven.
De huidige situatie is het resultaat van de schoolstrijd die bedoeld was om de mondigheid van het individu te versterken ten koste van het geloof als organisatie en maatschappelijk instituut. De westerse samenleving staat voor liberale waarden. Als Bos de liberale moslims wil versterken, dan moet hij de liberale aspecten van hun positie benadrukken, niet de islamitische aspecten.

Inhoudelijk is de bewering “PvdA steunt liberale islam” net zo knettergek als dat Rutte zou beweren “VVD steunt liberaal communisme”. Er is maar één islam, net zo goed als dat er maar één katholicisme is en één communisme. Binnen deze kaders zijn er weliswaar enige varianten en stromingen, maar over de kernzaken zijn ze het allemaal eens en dat hoe ze zichzelf definiëren ten opzichte van anderen.

De ommekeer in de PvdA ontstond meteen na de ophef rond het comité van ex-moslims dat toenmalig PvdA lid Ehsan Jami prominent in het nieuws bracht (3 mei 2007). De ongelovige PvdA stond ideologisch dichter bij de afvallige moslims (“opium voor het volk”), maar huiverde bij de gedachte aan het verlies van moslim stemmen dat een openlijk uitgesproken standpunt zou veroorzaken.
Zelfs Anja Vuilnisbelt merkte in 2007 de innerlijke worsteling bij de PvdA op. Er werd door Omar Ramadan en Eddy Terstall een discussiestuk onder de titel “PvdA heeft islamagenda nodig” (juli 2007) geschreven over wat de PvdA nu moest met de islam. In het stuk worden drie voorstellen gedaan: het doceren van westerse waarden (wat nu te vaak achterwege blijft), het bouwen van moskeeën met gemeenschapsgeld om buitenlandse invloed te voorkomen en een Nederlandse imamopleiding.

De dubbelzinnigheid in de voorstellen springt meteen naar voren. Het ‘doceren’ van westerse waarden kan een normatief karakter hebben, namelijk dat moslims deze waarden overnemen als hun eigen waarden, het kan ook een puur informatief karakter hebben en de moslims bijvoorbeeld sterken in hun afkeer van westerse waarden, zoals democratie, gelijke behandeling van alle godsdiensten, van man en vrouw en de scheiding tussen geloof en overheid. Op dit moment is het karakter van doceren te vrijblijvend vanwege de akkoorden hierover met de landen van herkomst.
Zelfs de oppervlakkige invloed van westerse waarden op moslims is voor salafisten een aanleiding om te streven naar islamisering van moslims in Europa. Hun standpunt is ook uitgebreid beschreven door de AIVD: “Many radical-puritan groups in the Islamic world see the Muslim minorities in the West as their main target group.” (AIVD, From dawa to jihad, 2004, p. 27)

Het idee dat er naast islam ook liberale islam zou bestaan, is net zo absurd als te denken dat er naast een strenge paus ook een liberale paus zou bestaan.
Kent iemand een geloof waarvan de opvattingen bepaald worden door de gelovigen en niet door de schriftgeleerden?
Het idee dat er, omdat er liberale moslims bestaan, er dus ook een liberale islam moet bestaan, is net zo absurd als te denken, dat omdat er katholieken zijn die voorbehoedsmiddelen gebruiken, gezinsplanning onderdeel is van de christelijke leer.
Het idee dat uit liberale moslims op een of andere manier spontaan een liberale islam zou kunnen ontstaan, is net zo absurd als te denken dat het protestantisme had kunnen ontstaan zonder Hus, zonder Luther, zonder Calvijn, zonder Zwingli en zonder Hendrik VIII.

De islamisering van het PvdA standpunt verklaart waarom Marcouch een prominente rol kreeg ten koste van Ehsam Jami. Marcouch krijgt mailtjes uit de islamitische wereld (in 2007) waarin hem verweten wordt dat hij moslims teveel in een hoek drukken laat. Sindsdien heeft Marcouch op allerlei fronten een islamiseringscampagne ontketent. Dit werd mogelijk gemaakt door de uitdrukkelijke instemming van de partijleiding. Voorbeelden: hij probeerde koranles op openbare scholen in Slotervaart (juni 2008) te introduceren. Marcouch was voorstander van hoofddoekjes bij de politie (Buitenhof, 30 januari 2009). De leiding van de PvdA voerde in 2007 een lang debat over de houding ten aanzien van de islam. Ex-minister Vogelaar plaatste haar beroemde opmerking over de christelijk-joods-islamitische traditie van Nederland die in de toekomst zag ontstaan (juli 2007). De integratie nota van Ploumen is het vervolg op de ingezette koers van de PvdA.

De doublethink van de PvdA zit als volgt in elkaar. Westerlingen leggen ‘liberale islam’ uit als liberale moslims, waaronder ‘vanzelf’ een moslim-Luther zal opstaan. Moslims leggen ‘liberale islam’ uit als steun voor islam in brede zin en zijn daardoor nog minder dan voorheen geneigd om westerse waarden over te nemen. Liberale islam blijft nog steeds islam, en daarmee is de PvdA dus eigenlijk openlijk vóór islamisering.
Bron Het Vrije Volk.

Geen opmerkingen: