dinsdag 3 maart 2009

POLLS EN HARTZIEKTEN

Nooit meer doen, lieve mensen van Angeltjes!
U tevreden stellen met een uitslag voor de Tjeven 12% (gediskwalificeerd?), de Groenen! en de LUDEDUDDERS 6 en 5 %, en VB/VLOTT 4% : wel, dat deed me naar adem snakken en maakte me ziek voor de rest van de dag.
Tot mijn wederhelft, die in tegenstelling tot ondergetekende, ziet als een vinkske, tot de vaststelling kwam dat ik de gepubliceerde tabel wel een goed stuk verkeerd had gelezen….want helemaal rechts (wat (n toepasselijkheid) stond er op het lijntje en in het juiste veld voor het Vlaams Belang 56%. Kijk zelf maar!
CD&V 12 % (82)

Groen ! 6 % (43)

LDD 5 % (34)

Lidé 2 % (12)

NV-A 7 % (46)

Open-VLD 2 % (11)

SLP 1 % (9)

SP-a 3 % (23)

Vlaams Belang 56 % (375)

VLOTT 4 % (29)


Op staande voet knalden de champagnekurken! Voor mijn part was dat voor die uitslag, voor Angeltjes, voor ons vandaag bijna her-verrezen Morelleke-Foreleke, maar voor de rest van de huisgenoten was dat voor de dag dat in de Heimat het jachtseizoen werd afgesloten met een klopjacht op konijntjes (met de fret en 4 geweren) en 14 dodelijk gewonde slachtoffertjes. In Houthulst (W-Vl) zaten ze, net als bij Asterix en Obelix, aan het einde van het verhaal, aan de feestmaaltijd, met champagne…En dit na een jachtseizoen van maar liefst 5 maanden….
Die neef-jagerhelper is een bovenste beste kerel, maar na dergelijke moordpartij is mijn vriendschap wel erg afgekoeld. Hij weet trouwens dat hij bij mij met dergelijke bluf niet moet afkomen: 1 fret en 4 geweren tegen 14 ongewapende en doodsbange konijntjes! Zou pas eerlijk zijn, als die konden terugschieten!
Ziet U: ik zou om het even wat willen schrijven. Hoe zotter hoe liever. Want als straks de echte verkiezingen daar zijn (zelfs gemanipuleerd door de stemcomputers) dan halen WIJ 57 (VB) + 4% (Vlott) + 7 % (NV-A) = 68%....
Dank U, Angeltjes! En dat jullie lang mogen leven! In de GLORIA!!!!!
Pssst Mijn slechtziendheid wordt nog verergerd door een soort ‘kokerzicht’. Mijn blik vangt een beeld op, dat best te vergelijken is met de straal van een zoeklicht: ik zie slechts wat binnen die verlichte cirkel valt….Niet verder zeggen, hé!

Geen opmerkingen: