dinsdag 26 mei 2009

CHURCHILL EN DE CROCODILLIES

CHURCHILL EN DE CROCODILLIES
Uw dienaar is 96 uur lang uitgeteld geweest. De jaarlijks weerkerende virale infectie, symptomen bekend, medicatie onder de hand. Koorts 48 uur opgaand tot het kookpunt, en dan 48 uur wegzakkend tot onder het vriespunt.Vreet aan iemands kan, geloof me op mijn woord!
Nu al een paar uur weer vertikaal maar binnen in het hoofd nog dwazer dan gewoonlijk. HiHi….
Heb flarden van koortsdromen onthouden, waarvan de meeslependste was, Verhofstadt op mijn (landbouw)vork te hebben. Flarden van beelden uit het landbouwersprotest in Broekzele? Wensdromen? Maar deze morgen bij Angeltjes de video gezien van het Verkiezingscongres in Antwerpen van het Vlaams Belang en uit De Standaerd/Le Standaer deze keer goede cijfers onthouden: Vlaams Belang 5000 aanwezigen, vorige week VLD amper 500. Berichten om slag een Marathon te kunnen lopen, verkleed als mummie.
En daarstraks in ‘tSCHELDT onderstaande zin gevonden. Nu kan ik zelfs roepen ‘Maestro! La Musica’!!! want ik voel mij in staat om met heel de wereld een polka te dansen….

Maar de grote staatsman Winston Churchill heeft destijds met één dodelijke zin de activiteiten van al die zogenaamde vredelievende multiculti-politici gekarakteriseerd: ‘An appease keeps feeding the crocodile in the hope it will eat him last’ (Iemand die altijd aardig wil zijn gaat door met het voeden van een krokodil in de hoop dat hij als laatste gegeten zal worden).

Geen opmerkingen: