zondag 31 mei 2009

EEN SCHATTIGE GOLDEN RETRIEVER

EEN SCHATTIGE GOLDEN RETRIEVER

Een dom foorwijf (sorry voor de dames forensen in mijn vriendenkring – maar een viswijf mag ik ook al niet meer zeggen, sedert nicht Wilhelmina in Lombardsyde, die eerlijk haar kost verdiende door het leuren met vis, me dat ook al kwalijk nam, dat van die ‘viswijven’) van de voorlopig nog Open VLD, straks gesloten-fermé, in Broekzele heeft het gepresteerd door weeral een paar kiezers meer richting Vlaams Belang te doen overhellen.….Lees hieronder een tamelijk neutraal verslag in verband met Marie-Roos Morel van het Vlaams Belang, van zoëven op de De Morgen on line. Une fois n’est pas coûtume….Of ’t zou moeten zijn dat men daar bezig is met overstag gaan. Altijd verstandig als de wind aan het keren is…..
Die PVV-Bruseles, Ann Brusseel genaamd, spreekt hoogst waarschijnlijk uit afgunst als politica, die het moet stellen met heel wat minder aandacht (en dus stemmen) .maar ook als spiegel-jalouzie van de ene onknappe naar de andere knappe vrouw.…Spiegeltje, Spiegeltje aan de wand, wie is er de mooiste van het land? Overbodige vraag, als ’t U mij vraagt!...Dat haar spot daarenboven totaal ongepast was, heeft ze onmiddellijk nadat het haar gezegd werd, gesnapt. En verdorie, zelfs haar spijt uitgedrukt. Neen, niet voor haar grofheid, maar voor de belangstelling die had opgewekt voor dat vermaledijde Belang…
Kijk, dat komt ervan, als de Pest Voor Vlaanderen tot op de bodem moet schrapen om kandidaten te vinden om de lijsten te vullen…Als het dan nog een echte Brussel-es moet wezen, dan pas is de maat vol. Niet intelligent, betitelt de De Morgen haar, wat ik een al te vriendelijke omschrijving vind voor het debielen-gehalte van betrokkene.
Voor deze ene keer wil ik een uiterst zeldzame uitzondering maken op de spreekwoordelijke wellevendheid die mij met de paplepel werd ingegeven. Ik wens haar dezelfde ‘ongemakken’ toe lijk ons Rooise die nu al al die tijd heeft moeten verduren. Voor mij is die Brusseel dan dubbel gestraft: van haar lelijkheid en/of haar slecht karakter geraakt ze nooit af, maar hopelijk wel van die kanker die nu ook haar deel mag wezen….
Komt daarbij dat de zielepijn in Brussel, ‘the day after’ driedubbel zo hard zal aankomen…Na de nederlaag nu ook nogde schande dat Uw I.Q. voortaan algemeen gekend zal zijn….
Roosie, mocht U dit lezen, antwoord dan eens naar waarheid: dit is toch een van Uw gemakkelijkste overwinningen?
Wij duimen voor U in de verzekering, moest onze smaak in honden-rassen ooit veranderen van Duitse Herders naar Golden Retrievers, een van ons beestjes zekerlijk ‘Ons Morelleke’ zou gedoopt worden, en het andere ‘Ons Forelleke’. Eeuwige roem, Roosie, of de kunst om en beschimping om te draaien tot een ere-titel. Denk aan ‘De Geuzen’ van ten tijde van Alva!
Enne…Ann Brusseel, mocht U dit lezen (wat wel niet zal zijn, maar U weet nooit!..Slecht nieuws heeft snelle vleugels…..) ik denk niet dat mijn boodschap ; kans heeft om verkeerd over te komen. Mocht U twijfelen, met Uw intelligentie weet men nooit, ik ken dat soort vrouwen, verwacht er U niet aan dat ik alles nog eens zal herhalen. U zult het moeten doen met een paar keer te herlezen. Neen, uit het hoofd leren hoeft nu ook niet…



Die Vlaams Belangers hebben een mooie affiche gemaakt met een schattige golden retriever, zo blond als Marie-Rose Morel (toen ze nog haar had)", meldt Open VLD-lid Ann Brusseel op Facebook. Morel reageert dat deze uitspraak van weinig klasse getuigt.

Niet intelligent
Ann Brusseel staat in Brussel op de lijst van Open VLD. Op haar Facebookpagina haalde ze uit naar Marie-Rose Morel die momenteel tegen kanker vecht. "Die nette VB'ers hebben een mooie affiche gemaakt met een schattige golden retriever, zo blond als Marie-Rose Morel (toen ze nog haar had)." Marie-Rose Morel zegt geschokt te zijn door de uitspraak. "Het is schaamtelijk wat Ann Brusseel gedaan heeft, ik ken haar niet eens. Ofwel is ze niet echt intelligent, ofwel getuigt ze van weinig klasse."

Verkeerd overgekomen
Ann Brusseel beweert dat de boodschap verkeerd is overgekomen. "Pas achteraf besefte ik dat het mopje over Morel niet grappig was. Ik ben niet blij dat ze ziek is, maar ik heb geen spijt dat ik het Vlaams Belang zo hard heb aangepakt. Want de partij is ook hard voor de samenleving." Toch is Brusseel niet van plan haar excuses aan te bieden. "Ik ken Marie-Rose niet persoonlijk. Waar ik wel spijt van heb, is dat door mijn fout het Vlaams Belang weer het slachtoffer kan spelen." (ep)
31/05/09 11u24

Geen opmerkingen: