vrijdag 15 mei 2009

OBAMA OMA NAAR MEKKA



OBAMA OMA NAAR MEKKA
Net zoals onze Oma naar ‘Verre-Lourdes’ gaat om er te bidden voor haar kleinzoon, gaat Oma Obama, U weet wel, de Barack Houssein van Amerika, naar Mekka om er rondjes te draaien rond de Zwarte Steen/
Ik had er nergens over gelezen, alleen vandaag, toevallig bij Janice Laureynssens. Ik wilde het even voor jullie allemaal bewaren, er aan toevoegend, dat iemand die in de Islam is geboren, er nooit meer uit geraakt. Zelfs al kan hij dat nog zo goed onderdrukken…..
Tegen Lourdes staan wij eerder kritisch….maar tegen Mekka? Als daar maar geen Heilige van komt! Mama Sarah heeft er nu de relaties voor!


De Keniaanse oma van Barack Obama gaat dit jaar naar Mekka om mee te doen aan de jaarlijkse moslim Hadji. Ze wordt daarbij vergezeld door één van haar zonen, Syeed Obama. Dit werd gepubliceerd door een reporter uit Dubai in http://www.arabianbusiness.com/

‘Mama Sarah’, president Obama’s grootmoeder langs vaderskant wil ook samen met haar zoon Dubai bezoeken vooraleer ze naar Saudi Arabië vertrekt.

‘The News’, een krant in Dubai, heeft het bericht bevestigd. Er stond in dat de grootste vastgoed-tycoon Sulaiman Al Fahim, van de Verenigde Arabische Emiraten haar haar persoonlijke sponsor wordt, nadat hij haar had ontmoet en gehoord dat ze op haar hoge leeftijd de Hadji wou doen, iets dat ze haar hele leven al had gewild.

“Ik vernam dat ze nog nooit had deelgenomen aan de Hadji en dat ze heel graag wou gaan”, zei Al Fahim. “Nu mijn eigen moeder niet langer onder ons vertoeft blijft er een lege plaats over, dus nodigde ik haar uit en zij heeft toegestemd. Ik kijk er echt heel erg naar uit.”

Al Fahim toerde in Kenia rond met Remigo Maradona, broer van de Argentijnse voetballegende, om een anti-verkeerde voedingscampagne te lanceren in de regio. Maradona kreeg net het ambassadeur status van de Verenigde Naties. “Dit is iets wat ik veel vaker ga doen. Ik was zeer fortuinlijk in mijn carrière en als zakenman, ik voel dat het tijd wordt om iets terug te geven en te iets te doen voor de minder fortuinlijke”, voegde Al Fahim eraan toe.

“We plannen nog heel veel trips naar Afrika, en we hopen een voetbaltrainingskamp te kunnen bouwen voor minder bevoorrechte kinderen”, zei hij. VN beambten zijn begonnen met de reisvoorbereidingen naar Mekka voor Obama’s grootmoeder samen met Al Fahil later dit jaar.


http://janice-laureyssens-visie.skynetblogs.be/archive-month/2009-05

Geen opmerkingen: