dinsdag 2 juni 2009

EER VLAANDERE VERGAAT


EER VLAANDEREN VERGAAT

Even een korte onderbreking. Nee! Geen technische storing! Maar een kort intermlezzo op vaderlandse bodem.
Omdat onze voorbeeldige bestierders aan mij als gewezen kleine zelfstandige gedacht hebben, heb ik besloten nu ook even aan hen te denken. Zij geven mij van uit de zegenende overvloed waarin zijzelf zwemmen, drie (3) percent pensioenverhoging, hetzij de ronde som van € 17 en een paar decimaaltjes na de komma. Zo gehoord op Het Nieuws, maar de juiste ingangsdatum is mij ontgaan. Zou best mogelijk na de verkiezingen eens kunnen niet doorgaan, want geen regering meer….
Mijn tegenprestatie bestaat er in, om (voor even) af te zakken naar het blonde Noordzeestrand en onze weiden als wiegende zeeën. Maar voortgaande op mijn ‘stemintenties’ zou dat wel voor de Overheid eens kunnen tegenvallen…..Twee keer tegenvallen zelfs, want er zit een ‘volmacht voor de kiesverrichtingen’, door mijn lieve eega getekend, in mijn binnenzak…Gezegde lieve eega blijft thuis om enerzijds de kave (=schouw) recht te houden, en anderzijds om onze toom jonge herdershonden …in toom te houden. Wat niet gemakkelijk is. Neen, niet de kave rechthouden, want die is, naar Italiaanse geplogenheden, zo sterk gebouwd, dat zelfs na een aardbeving waar alles instort, die kave gewoonlijk stand houdt. Zie de beelden in L’Aquilla (Abruzzen) waar de mensen na 2 maanden nog altijd in (deftige) tentenkampen leven…Eerst bijna doodgevroren door het ijzige voorjaar daar in de bergen, vervolgens vanaf begin mei geroosterd in tropische temperaturen, en nu sinds een paar dagen ondergelopen en half verzopen door de aanhoudende regenbuien….Ja, inderdaad, Allah is bezig met die ongelovige honden te straffen! Daar bidden de immans vurig voor, en zelfs als er een vliegtuig van Air France in de oceaan verdwijnt, is dat een straf van Allah….Hoog tijd dus dat we die Allah-aanbidders een koekje van eigen deeg geven! Vandaar die toom jonge Duitse herdershonden: in geen uren in ’t rond een Rif-aap opgemerkt want Allah is vertoornd op honden. Omdat ze ongelovig zijn? Of omdat hij er ooit eens bijna 1500à jaar geleden door gebeten werd?
Jullie zullen wij dus een tijdje moeten missen. Want, voortgaande op de les die onze goede vriend Björn Roose (en andere Voorpost-mannen) bezig is te ondervinden met de Staatsvuiligheid, zal ik mijn PC maar best thuis laten….Die muilkorfwetten, weet U!!!! Het is namelijk verboden om te schrijven dat de zon in het Oosten opkomt, en i het Westen ondergaat….iets wat in Italië perfect toegelaten is…want de logica is hier nog altijd niet afgeschaft..
Vandaag is het hier Nationale Feestdag, of liever Feste della Republica, en deze morgen vroeg was er op TV weer een de obligate minuut Vaderlandse Geschiedenis. In 1947 kreeg het Koningdom de bons met maar 10 miljoen stemmen, tegen 12,6 miljoen voor de Republiek. En foetsie was de droom van de belse Marie-José Saksen Coburg Gotha, ‘l’ultima regina d’Italia’ – de laatste in de rij der Italiaanse Koninginnen, zoals hier nog zo dikwijls melancholisch wordt gezucht…
Volgende week zijn hier ook verkiezingen, waaraan wij mochten maar niet wilden deelnemen. Ieder land behoort immers aan de eigen landgenoten, en niet aan inwijkelingen. Ons gemeentje (zeer christelijk!) heeft 2 (hoofd)lijsten….Deze van de uittredende burgemeester, die niet meer herkiesbaar is na 2 beurten, en deze van de uitdager. Er wordt net niet gevochten….De roep gaat, dat in het naburige Bolsena de uitdager, een veelbesproken communist, aan de bak zou geraken…Wat een zegen zou zijn voor de ganse streek, want het Provinciebestuur in Viterbo is overwegend…communistisch. Ooit gehoord van Don Camillo (Fernandel) en Peppone, de vijand-vriend Burgemeester? Zo’n scenario’s zijn nooit ver weg in la dolce Italia….Slechts één voorbeeld: als de jaarlijkse processie uitgaat ter ere van de ‘bloedende hostie’, loopt het voltallig schepencollege, met de burgemeester op kop en in volle ornaat, over het bloementapijt in de straten, vooraan in de stoet, wordt het verkeer omgeleid en is het feest, dagenlang, en voor iedereen!...Folklore? Neen begot! Diepe godsvrucht!.....
Ik denk terug te zijn in de week na de verkiezingen, want een duiver vliegt nooit lang en ver alleen. En als Vlaming, het ras van duivenmelkers bij uitstek, weten we daar alles van.
Alhoewel! Er is al een afspraak. Als het Vlaams Belang in de omgeving landt van de vorige verkiezingen (24%) wordt er uitstel gepleit. Is er kans dat de ‘Forza Flandria” kan gevormd worden, blijf ik tot er witte rook uit de onderhandelingschouw komt. Al duurt het maanden! Mocht het weer ‘voor deze keer niet zijn’, dan neem ik het eerste gereedste vliegtuig en jullie zien me daar nooit meer terug. Want dan begin ik van hieruit naar daar met (morele) bommen te gooien!

Geen opmerkingen: