zaterdag 13 juni 2009

TERUG VAN WEGGEWEEST

TERUG VAN WEGGEWEEST
Inderdaad, terug van weggeweest, en ik moet zeggen: de Vaderlandse lucht is me niet te best bevallen. Mag ik dus bekennen, dat mijn nieuwe Italiaanse Vervang-Vaderland mij heel wat beter bevalt….
De vaderlandse frietjes waren flets, de gebakken zeetong waarvoor ik, van hier uit, bijna mijn leven zou geven, smaakte naar Dash, de Bruine Leffe idem dito, en de rondborstige serveuzekens altijd bokkig.? Smakeloze verkiezingsdag, gevolgd door nog smakelozer regendagen vol leedvermaak wegens de vooruitgang van de achteruitgaande kleurpartijen.…
Geen gazetten willen lezen, tenzij de dikke letters op het voorblad – geen TV en geen Internet: het waren de catacombendagen…Familie en vrienden: het afgetrokken spiegelbeeld van verre herinneringen….
En dan kom je, na amper 2 uurtjes vliegen, uit de regen en de stormvlagen, weer terug in dit zonovergoten broeiend hete Italië….Waar men om 10 uur ’s avonds nog volle terrasjes vindt onder lampions van romantisch lamplicht onder de volle maan…Rome bij kaarslicht en onder het genot van een flinke schotel arme-mensenkost. Pasta dus…Je moet U maar thuis voelen…Dat heerlijk glaasje Siciliaanse witte wijn verdrijft de vermoeidheid, en de warme hondenkop op je voeten onder tafel: waarom zou je verlangen naar een haardvuur in Vlaanderen, waar je, midden Juni, huiverend van de kou, moet binnenkruipen om je te beschermen tegen de natuur.
Vrouwlief geraakt niet uitgepraat en ons geanimeerd gesprek in ons eigen West Vlaams dialect wekt de nieuwsgierigheid van het tafeltje naast ons…Aha! Sono Fiaminghi di Belgio, benvenuto! Comme stai? (=Vlaamse belgen! Weest welkom. Hoe gaat het?) e dan moet je je loswringen van onder de betoverende sfeer, met nog 2 uren autostrade voor de boeg…
Vlaanderns Uur heeft dus weer niet geslagen! De stompzinnigste der stompzinnigen blijven gewoon zitten, de geldbeugel wordt verder leeggeperst ten voordele van het franscouillonse profitariaat, de wankele constructie die we dachten op instorten te staan, wordt versterkt en de Sossen in Wallonia worden niet gestraft voor hun gesjoemel, maar beloond…
Neen, mijn Land! Waarom ziet U niet dat overal het redding brengend ‘rechts’ in Europa in opmars is? Dat het verzet tegen de Islam-invasie begint vruchten af te werpen? Waarom weigert U Uw eigen lot in handen te nemen? Waarom verkiest U vrijwillig de kop op de kapblok te leggen? De dichter schreef jaren geleden al, dat U geen enkel recht bekopmt, zoalng U stamelend blijft bedelen aan de poort…Maar nu zie ik (quid NV-A) dat U zelf het stamelen verleerd bent…
Vandaag lees ik al dat de Franse Gemeenschap weer dringend verlegen zit om verse miljarden….Dat de fameuze financieringswet moet herzien worden. Lees minder geld naar Vlaanderen, en meer naar de franscouillons. Hoor ik dat de Vlaamse Regering bevoegdheden en geld zal ontnomen worden ten voordele van de Federale Zwendelaars…De nederlaag is compleet en het mes wordt her en her in de wonde rondgedraaid….
Een veldslag verliezen is nog niet de hele oorlog verliezen….Neen, maar door de opeenvolgende nederlagen sedert 1830 begint het er alvast op te lijken….
En daar moet iets aan worden gedaan. Veel tijd is er niet meer beschikbaar vooraleer alles en iedereen in lethargie vervalt…De wereldwijde crisis moet nog beginnen, en eer we het zullen beseffen, zal Vlaanderen weer tot de bedelstaf gedwongen worden.
En de doodgraver van Vlaanderen en de Vlaamse mens? Deze eer zal te beurt vallen aan de ‘Christelijke Zuil’, die jarenlang de hefbomen van de macht ten eigen profijte heeft gebruikt, en in het nadeel van de mensen, die zij beweerden te verdedigen.
Het zij zo. Maar zelfs als héél de wereld als ratten achter de fluitspeler aanloopt, dan nog blij ik, samen met velen, mij tegen de stroom verzetten. Ik blijf hameren tegen het onrecht, de valsheid en de totentrekkerij van onze ‘leiders’. In de hoop dat eens het tij zal keren. En dat na de afgang, de wederopstanding volgt.

Geen opmerkingen: