dinsdag 16 juni 2009

WILDERS IN DENEMARKEN

WILDERS IN DENEMARKEN
Het is zo wat als ‘Kuifje in Afrika’ (of was het Kuifje in Amerika’? Het verschil in beschavingsgraad is niet zo groot…), maar hier gaat het niet over denkbeeldige vrolijke avonturen van een tienerjongen, maar over de bittere ernst van ons eigen dagelijks bestaan….
Toen ik met de trein, enkele dagen terug, rond 10 uur naar Brussel spoorde, was ik met een ticket van € 5 als +65jarige, een paar stations de enige reiziger van de ganse wagon. Vroeger gebruikte ik zelden of nooit de trein, en sedert wij uitgeweken zijn, al helemaal niet meer. Die keer was eerst alles rustig. Tot een troep vreemd geklede donkerhuidige vormloze vrouwen van alle leeftijden met een nest kinderen tussen 0 en 14 jaar, allen meisjes, probeerden op te stappen, daarbij gewillig bijgestaan door een dienstvaardige treinwachter Toen was de voertaal Frans. Eerst moest de bagage opgeladen worden, en dat was zoveel, dat er ter nauwernood een kleine doorgang bleef in de gehele opstapruimte. Het gezelschap installeerde zich breedvoerig en luid taterend door geheel de wagon van het systeem open ruimte. Meteen was er de onbestemde geur van knoflook en andere Zuiderse geurcomponenten in gans de ruimte. De gesprekken in een of andere koeterwaalse taal, het gekir en het gelach galmden door elkaar, terwijl de kinderen zich verspreiden daar waar ze ook maar het kleinste plaatsje vonden, wippend op de zetels, of verstoppertje spelend onder en tussen de rokken van het gezelschap..Een speeltuin in een stadsparkje had er niets aan! De wagon was ineens van hen! Iedereen voelde er zich thuis. De lompe vrouwenschoenen waren al uit en de blote voeten werden onbeschaamd op de zetels gelegd. Maar de hoofddoeken bleven waar ze waren en de lange veelkleurige sluiers bleven om. Veiligheidshalve had ik al het Pallieterke in mijn binnenzak verstopt, en uit mij bagage de Le Soir opgediept, die ik demonstratief maar ongelezen op mijn knieën liet liggen, veinzend dat ik sliep…. Ik werd kort bekeken (bekeurd?) en verder geen blik meer waardig geacht. Toen de kaartjesknipper langs kwam om de vervoerbewijzen te controleren, ontstond er een geanimeerd gesprek, waarbij de man op het einde de schouders optrok en de aftocht blies….
Neen, van die groep ging geen echte dreiging uit. Alleen onbestemde, bijna nijdige onverschilligheid, maar ze waren dermate in de meerderheid en gingen zo minachtend om met hun omgeving, de trein en zijn meubilair, dat ik in de plaats van de NMBS, plaatsvervangend vernederd voelde. Ik ben namelijk opgevoed met respect voor anderen, en voor hun eigendommen, zelfs al is het een onpersoonlijke trein. In het openbaar wil ik niemand storen door luide gesprekken en geef gaarne aan Cesar wat aan Cesar toekomt, zelfs al is het een kinderticket.
En dan dacht ik: vandaag was ik nog1 op circa 25 in die wagon. Wat zal het straks zijn? En zal ik dan als man, niet gesard worden op te hoepelen voor dat gezelschap vrouwen? En wat wordt het als een bonte bende haatbaarden deze vrouwen vergezelt? Zal ik dan, uit vrees voor hun ego en hun mes, zekerlijk de ogen neergeslagen moeten houden? En zal ik als ongelovige hond mijn plaats voor hen moeten afstaan? Of zijn dat in hoofdzaak lieve mensen, die, zoals de gazetten schrijven, geen vlieg kwaad zouden doen? Neen, vliegen niet waarschijnlijk, maar geldt dat ook voor ongelovige honden, die wij tenslotte allemaal zijn?
Waarschijnlijk zie ik de zaken teveel in zwart-wit….
Maar Godnogaantoe! Dit is ons land! Ik zou mij fier en onbevreesd moeten kunnen verplaatsen in het openbaar vervoer van A naar B, om het even op welk uur van de dag, tussen mensen die elkaar vertrouwen, bruin, zwart geel of groen, desnoods appelblauw zeegroen, maar tussen mensen met cultuur, zij het arbeider of fabrieksdirecteur. Onze Grote Geesten die verantwoordelijk zijn voor de import van woestijnculturen, zouden als straf tussen deze moeten wonen en werken. En reizen. Niet in hun dienstwagen met chauffeur, maar met het openbaar vervoer…Als ’t nog lang zou duren, zou ‘t rap gedaan zijn! .
Wilders: Miljoenen moslims Europa uitzetten
maandag 15 juni 2009 07:33
Alle moslims in Europa die problemen veroorzaken, moeten worden uitgezet en van hun nationaliteit beroofd. Het gaat daarbij om ‘miljoenen, tientallen miljoenen’ mensen.
Volgens Wilders zijn veel moslims verantwoordelijk voor de misdaad in Europa
Wilders in Denemarken

Dat zei PVV-leider Geert Wilders zaterdag in een interview voor de Deense televisie, schrijft de Volkskrant.
Te laat
Volgens de PVV-leider zijn er een ‘enorm aantal moslims’ die een andere samenleving willen dan ‘de democratie die we nu hebben’. ‘Het is nog een minderheid, maar zodra ze sterker worden, zullen ze van toon veranderen en zal het te laat zijn om terug te vechten.’
In het interview zegt Wilders dat de Europese beschaving wordt bedreigd door massale immigratie uit moslimlanden en een hoog geboortecijfer onder moslims.
Misdaad
Moslims zijn volgens hem verantwoordelijk voor het grootste deel van de misdaad.
In Kopenhagen, zegt Wilders, wordt 80 procent van de misdrijven gepleegd door immigranten, de meesten moslims. ‘In Nederland is dat hetzelfde.’
Op de vraag van de interviewer hoeveel van de moslims in Europa de door Wilders geschetste problemen vertegenwoordigen, zegt hij: ‘Miljoenen. Tientallen miljoenen.’
Door Arne Hankel
Bron Elsevier

Geen opmerkingen: