donderdag 9 juli 2009

WILDERS GE-WEDERWOORD


WILDERS GE-WEDERWOORD

Moet ik mijn achtergrond in de vuilnisbak gooien?


PvdA-politica Khadija Arib schreef een boek over haar jeugd in Marokko en haar latere jaren
in Nederland. ‘Couscous op zondag’ gaat over haar ouders, de Marokkaanse gemeenschap
in Rotterdam Noord, haar inzet voor allochtone vrouwen en haar leven als politica.

In Nieuwslijn Supplement een gesprek over het boek. “Ik had de behoeft om iets over mijn eigen achtergrond op papier te zetten,” zo vertelt Arib. “Die behoefte werd groter naarmate de discussie over integratie in Nederland heftiger werd. Nog steeds wordt er in negatieve zin over Marokkanen gesproken, het klimaat is ontzettend verhard. Veel mensen weten niet hoe het in werkelijkheid
is.”
Arib rept met geen woord over Geert Wilders, de PVVpoliticus die haar behoorlijk dwars heeft gezeten. “Ik heb het bewust niet gedaan”, zo zegt het Tweede Kamerlid. ‘Wilders heeft mij uitgekozen om enorm tegen te keer te gaan. Ik nam deel aan een werkgroep in Marokko over migranten. Volgens Wilders was ik daardoor niet loyaal aan Nederland. Al die 10 jaar dat ik mij in de Kamer heb ingezet telden niet meer. Ik was ineens een Marokkaanse die een dubbele agenda had. Ik vond het heel vuil en smerig dat hij dat gedaan heeft. Ik neem hem dat heel erg kwalijk. Maar ik heb Wilders niet genoemd omdat het niet om zijn persoon gaat maar om zijn gedachtengoed. Veel mensen vinden dat je afstand moet nemen van je achtergrond en voor Nederland moet kiezen. Maar wat verwachten ze, dat ik mijn geschiedenis in de vuilnisbak gooi? Waarom zou ik met mijn achtergrond geen volwaardig burger kunnen zijn?”

Bron De Wereldkrant

Commentaar
Op tafel: een Marokkaanse pas (gesluierd?) en een Nederlandse. Gelukkig geen strafblad. Nergens geseind noch opgespoord door Interpol…..Waarschijnlijk diplomaten-pas van het Koninklijk Marokko. Op missie in de Nederlanden.
Deze Marokkaanse dame (niet op haar bekje gevallen!) heeft inderdaad alle kwaliteiten voor meerdere dubbele identiteiten in één en dezelfde persoon. Als Marokkaanse altijd en overal naast de waarheid spreken (is dat liegen?) : dat er zoveel in negatieve zin over haar Marokkaanse vriendjes gesproken wordt, daarvoor ligt de schuld toch niet bij hen! Ja, maar daar ga ik (als linkse) netjes met een wijde boog omheen, en (Let op!) zet mij te pruilen omdat Geert Wilders weer eens niet lief is geweest voor mij…Ik ben, op zicht, toch Hollandse (enfin, ik voel me zo, doe me zo voor en wordt graag als dusdanig betaald en behandeld), maar in de grond ben ik een Marokkaanse pur-sang, en dat geef ik voor geen geld ter wereld op…Allâh Akbar!
Mevrouw is sterker dan God-zelf van de Mechelse Catechismus! Die was maar 3 personen in één! Mevrouw is er tenminste 4 in één! Allâh Akbar!
En een 50/50 Nederlands (!) volksvertegenwoordiger die als lid van een exclusief groepje Marokkanen (welk groepje? Hoe samengesteld?) naar Marokko trekt in “een werkgroep”… Niets verkeerds mee? Een troep meeuwen, even weg van het stort (Lewie Toebak)…toch niet met de intentie om de terugkeer voor te bereiden?
Neen? Herlees dan eens de voorgaande zin…..
Neen, lieve Marokkaanse Mevrouw, U hoeft Uw roots helemaal niet in de vuilbak te gooien. Integendeel! Uw volksbewustzijn siert U! Maar dan bent U op het verkeerde moment op de verkeerde plaats. Dat begrijpt U toch!? Dat wij, als Nederlander (enfin, ik als Vlaming) ook eenzelfde volksbewustzijn koesteren, dat moet U toch begrijpen….en dat U in die context overkomt als een vreemde eend in de bijt : dat is toch niet moeilijk om verstaan?
U bent waarschijnlijk een waardevol mens, en een sieraad voor de Uwen en Uw volk. Wil dan zo goed zijn , vermits U er toch ,niet zonder kunt, om effectief terug te keren naar Uw roots. Met de evolutie die U bij ons verworven hebt (onderwijs, mogelijkheden, enz) moet het U toch mogelijk zijn in Uw eigen land op te treden om Uw eigen volk behulpzaam te zijn om uit de sloerie te geraken? Als U als hoog-opgeleide vrouw in Uw Islam thuisland (contradictie in termininis?) de geesten kunt richten naar het ideaal dat zogezegd leeft in de PvdA : is dat geen droom om voor te leven en desnoods te sterven?
Kom dan achteraf gerust, met een ‘werkgroep’ van Uw landgenoten naar ’t onzen! We zullen U en de Uwen met veel plezier (en desnoods een pak subsidies) verder vooruit helpen.
Want we kunnen elkaar helpen! Jullie land bezit een schat aan menselijke en natuurlijke rijkdommen, die we samen kunnen tot hogere waarden brengen.….Jullie hebben de rijkdommen – wij de kennis om ze te ontginnen. Van volksbewustzijn tot volksverheffing…dat is een enige uitdaging, lieve Mevrouw! Met een woordje Frans erbij zou ik zeggen: ‘Plus est en Vous’…Als Vlaming weten we daarover mee te spreken…
Tot slot, lieve Mevrouw : laten we elkaar niet tot last zijn! Dresseer eens een paar honderd Uw ambetante hangjongeren, die wij stilaan Rif-apen zijn gaan noemen (Eigen schuld, dikke bult)… Sleep ze desnoods voor de troon van de al-goede Marokkaanse heerser, Koning Hassan II. Sleep ze daar naartoe, als het moet, bij de oren, als koppige ezels! Laat ze knielen en zeg, in ’t Marokkaans (want in Brugge wordt men als racist veroordeeld om hetzelfde in ’t Nederlands te zeggen) ‘Hoogheid, Uw onderdanen gedragen zich bij ons als varkens’….
Zou dat niet meer aarde aan de dijk brengen, dan ’s zondags bij Uw ouders couscous te gaan eten? En, en passant, doe die oudjes een plezier: boek ze een enkele reis, richting Rabat! Ik heb een verre vriendin (een jonge vrouw, O welke schande) die voor de Maatschappij XXX tweemaal per dag als commandant naar daar vliegt. Ze krijgen, als U wilt, een plaatsje aan het raam!
En gaat U ondertussen gerust in discussie met de Heer Wilders! Het is, echt waar, een lieve man, die al jaren onder politie-bescherming leeft, omdat Uw lieve landgenoten (en nog anderen) hem naar het leven staan. Kunt U dat zich voorstellen? In eigen land op de loop moeten gaan, om de waarheid te spreken?

Geen opmerkingen: