zondag 25 oktober 2009

AMNESTIE NOCH VERGIFFENIS

AMNESTIE NOCH VERGIFFENIS
Voor wie het nog niet wist, ’t Pallieterke is mijn lijfsblad. Altijd geweest en tot in alle eeuwigheid. Amen. Weet U er een beter misschien? Ik niet.
Niets dan lof dus, naast felicitaties en de beste wensen voor een voorspoedige toekomst! De uitgevers zijn, volgens mij, alleen wel een beetje te weinig gezegend met gezonde koopmansgeest. Want ze zijn nog altijd maar een weekblad en geen dagblad. Het gat in de markt nochtans is huizengtoot. De andere bladen, zonder uitzondering allemaal links en vals-progressief, verschijnen nog wel, maar er zijn geen lezers meer! Zestig procent van de hoernalisten verklaren SPA te stemmen, en 29 % voor Groen!
Gewoon een pakketje risico-kapitaal mobiliseren en klaar is Kees!…..De oplage zou met sprongen omhoog gaan. Met als resultaat dat in zeer korte tijd het politiek landschap volledig zou hertekend zijn….
Nu ook weer deze week, een lezersbriefje (kort, maar duidelijk) van een zekere Paul De Graef uit Wommelgem. De man is een stuk in de 80, en schrijft dat hij niet wil sterven voor hij beleeft BELGICAMDELENDAM ESSE, waaruit ik versta voordat belgenland vernietigd weze. Ik ben geen Latinist, en het is mogelijk dat mijn vertaling meer het aanvoelen is van mijn eigen verlangens. Daarom kopieer ik in extenso hier zijn briefje, omdat het wellicht gaat over een der laatste levende getuigen van toen.

AUCH WENN DIE REIEHEN LICHTEN
Ook ik was in de Paterskerk in Lokeren voor de herdenking.Jet leed van duizenden, ons aangedaan door een haatstaat die als enig land ter wereldniet kan vergeten noch vergeven en mag rekenen op wederkerigheid van mijnentwege die 18 maanden in ‘Lokeren’ verbleef. Mijn enige misdaad? Oostfrontvrijwilliger! Het was voor Vlaanderen, laat dat duidelijk zijn!
Daarom ben ik blij voor de brief in ’t Pallieterke van 7 oktober van de Heer Van Haeren uit Genk en zijn scherpe analyse ‘Vlaanderen bespaart’, die toont hoe een echte democratie werkt. Maar is België wel een democratie? En is de vroegere CVP wel een democratische partij? Koud en warm blazen is hun grootste specialiteit!
Belgicam delendam esse!
Daarvoor bid ik, en weiger zelfs als tachtigplusser te sterven….om dat nog te mogen beleven.”In de palm van mijn hand, schrijf ik Vlaanderen mijn land” schreef Priester-Dichter Anton Van Wilderode.

Bedenking: ter wille van de Boer die ploegt, besta de wereld voort….

Geen opmerkingen: