zondag 27 december 2009

HET ISLAMDEBAT HEROVERD OP HET VB

.











Benno Barnard is ontwaakt. Net als Jacob, die met zijn hoofd op een steen als hoofdkussen in de open lucht die nacht ad geslapen, daarbij visioenen zag, zo ziet Meneer Barnard het initiatief van de Islam-bestrijding overgaan van het Vlaams Belang (extreem rechts) naar extreem linkx….

Besluit: iedereen die zo slaapt, moet wel hoofdpijn krijgen, of wartaal uitslaan.
Maar daar niet van : heerlijke vrijspreker, die man! Gelijkt zelfs een beetje op Filip De Winter. Beiden zeggen wat de mensen denken! Moet dus beginnen uit zijn doppen kijken of hij mag straks gaan zitten, naast Geert Wilders, op staatskosten! Maar niet getreurd! Hij en zijn vrienden zullen ons voortaan voorgaan in het Islamdebat – of moet ik eerder zeggen in de Islam-bestrijding! Zij zouden bij gevolg de teugels willen overnemen – al vrees ik voor hun volhardendheid…Zouden zij inderdaad de Islam even hardnekkig willen/kunnen vervolgen zoals LINKX dat met het Instituut Kerk tot hiertoe gedaan hebben? Door het simpel feit van als lammetjes de gevreesde wolf na te blaten, denken zij hem te overtroeven…

Van een kanjer van een bewijs gesproken, dat het Vlaams Belang er meer dan ooit nodig is! Altijd maar weer moeten de Grote Geesten volgen, om uiteindelijk deze standpunten, die ze jarenlang ontkend of bevochten hebben., over te nemen en ze als hun eigen vinding te verkopen….Zo komen we er, op de lange duur, ook wel. Da’s zeker!

Maar zou het, het Italiaans voorbeeld indachtig, niet consequenter zijn direct het origineel (=VB) mede aan de macht te helpen, dan met zoveel jaar vertraging, hun visie tweedehands over te nemen? Ik zou een vliegje willen zijn op het plafond van Benno’s werkkamer, als hij dit probleem overdenkend, roerloos door het venster zit te staren. Of als hij het artikel van Lucas Vander Taelen met diens bespuug-avonturen in Schaarbeek voor de zoveelste keer zou overlezen.

Het is nochtans uiterst eenvoudig en als ik er over nadenk, kan het programma van het Vlaams Belang, dat gewoonlijk vastgeschroefd is op twee poten van gewapend beton, in één enkele zin samengeperst worden. In plaats van te spreken over ‘Onafhankelijkheid’ en ‘Beheersbare Immigratie’ zou de leuze ‘In Vlaanderen Vlaams’ die streefdoelen haarfijn uitbeelden Voor mijn part kan er gerust aan toegevoegd worden ‘En op Sint Anneke mosselen’ – maar dan komt men nogal vlug op de verketterde leuze ‘Eigen Volk Eerst’ terecht….

Beste Meneer Barnard, ik heb een vraagje voor U.

Wie denkt U komt in de Geschiedenisboeken terecht U of Filip De Winter? Alorsse! Gedraag U dan daarnaar, nu U nog kunt!


'Joden- en christendom zijn superieur aan de islam'


22-12-2009 - Frank Hellemans itv. Benno Barnard – Knack
Uit Iskander.

In het kerstinterview met Benno Barnard naar aanleiding van zijn onvolprezen Engelandboek 'Een vage buitenlander' kwam uiteraard ook de islam ter sprake: 'Ik ben bang voor de islam maar ik ben geen islamofoob.'
U vreest dat het oude Europese avondland op apegapen ligt? Benno Barnard: Ik ben geen doemdenker, er komt vast wel weer een nieuw avondland. Maar ik geloof in grote periodes. En ik denk dat we tussen 1500 tot 2000 zo'n grote periode hebben meegemaakt. De uitvinding van de boekdrukkunst, de humanisten, de moderne tijd aan de ene kant en de digitale revolutie met nine eleven aan de andere kant markeren een bepaalde era die ten einde is gelopen. Het begin van het derde millennium markeert tevens het slotpunt van een humanistische cultuur.
Barnard: Er is een vacuüm ontstaan in de westerse cultuur door de secularisatie en bijgevolg wordt dat continuüm van de joods-christelijke traditie bedreigd. En die traditie wil ik tegen beter weten in beschermen. Voltaire's Ecrasez l'infâme is twee eeuwen later voltrokken. Dat is gepaard gegaan met cultuurrelativisme en met een gelijktijdige insijpeling van de islam. Het is een wet van de natuurkunde dat het vacuüm zich volzuigt. En wij zijn de voorbije veertig jaar schrikbarend vervreemd van onze geestelijke erfenis. Die aardige De Morgen-lezers hebben geen voorstelling van de manier waarop imams de wereld percipiëren en hoe anders bepaalde culturen wel kunnen zijn. Wij zijn zo relativistisch geworden dat we niet meer durven zeggen dat het jodendom en christendom superieur zijn aan de islam.
Zoals een bekende overjaarse gigolo ooit opmerkte? Barnard: De gekste mensen hebben dat gezegd, niet alleen Berlusconi, maar ook heel veel atheïsten. Ik zeg het vanuit mijn overtuiging dat de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens joods-christelijk is. We kunnen tegenwoordig door dat cultuurrelativisme alleen maar 'weg met ons' roepen. Maar het niet-afhakken van handen is superieur aan het wél afhakken van handen. Dat is toch een absolute waarheid? De universele rechten van de mens zijn eindeloos superieur aan de sharia.

In uw antwoord op Yves Desmets 'Makkers, staakt uw wild geraas', gaf u wel toe dat u het misschien te hard had gespeeld? Barnard: Het was noodzakelijk zo hard uit te halen om het islamdebat terug te veroveren op het Vlaams Belang. Nu kunnen we er eindelijk zelf over debatteren en constructieve voorstellen proberen uit te werken.
Ondertussen wordt u steevast gebrandmerkt als islamofoob? Barnard: De term islamofobie is pervers. Dat woord is gesmeed door de Organisatie van Islamitische Landen die kritiek op de islam via de VN simpelweg willen verbieden. Een fobie is trouwens een irrationele angst, terwijl mijn kritiek gebaseerd is op studie. Ik zeg u dat de islam moeilijk te verzoenen valt met de democratie. Geeft u me eens een voorbeeld van een islamitische democratie? Ik ben bang voor de islam maar ik ben geen islamofoob.

Geen spijt dat u KUL-sociologe Nadia Fadil destijds op uw Knack-blog hebt getackled met dat uitdagende 'Fuck Fadil'? Barnard: Zij heeft op Facebook zelf een wahabitisch meisje 'Fuck Flanders' laten zeggen. Die informatie heb ik persoonlijk van de Mossad (lachend). Dezelfde dag dat ik het op de blog van Knack signaleerde, was het op Fadils Facebook trouwens al gewist. Kan je nagaan... Ze besefte blijkbaar dat het haar academische carrière zou kunnen schaden. Wat Fadil toen provocerend schreef, heeft te maken met het islamitische fenomeen van taqqiya. Er wordt door de islam vrijwel systematisch gelogen tegenover ongelovigen als het ze uitkomt. Je mag als moslim liegen tegen niet-moslims en ze dus een rad voor ogen draaien. Ik weet niet hoe geseculariseerd Fadil is, maar zo'n Tamariq Ramadan doet tegenover ons alsof hij een verlichte westerling is, terwijl hij tegen zijn achterban heel andere taal spreekt. Die man is een permanent vervellende slang. De islam is een totalitair stelsel dat alles wil beheersen: de straat, de staat, het bed, alles.

U hebt dus niets persoonlijks tegen Fadil? Barnard: Wat ik iemand als Fadil - en eigenlijk alle moslimintellectuelen - kwalijk neem, is hun oorverdovende stilte over de verwerpelijke praktijken van groeperingen die zich expliciet beroepen op de islam. Als er Koptische christenen in Egypte worden vermoord, hoor je ze niet. De zelfkritiek die wij soms tot in het zelfvernietigende hebben ontwikkeld is de islam volkomen vreemd. Kritiek en zelfkritiek zijn nu eenmaal onmogelijk in islamlanden of je wordt door de plaatselijke Sturmabteilung afgemaakt. Ik vind het onthutsend en onthullend dat Marokkaanse burgers gedwongen worden om in het buitenland de Marokkaanse nationaliteit aan te houden én hun kinderen Marokkaanse voornamen te geven, ook al zijn ze geboren in België. Wanneer zegt Fadil tegen de Marokkaanse ambassade dat ze ze kunnen kussen, dat ze haar dochtertje liever Marieke noemt? Dát zou ik een gebaar vinden en dán verandert er iets.

Geen opmerkingen: