maandag 21 december 2009

HOGERE VORM VAN STAATSMANSKUNST










Wat volgt is een commentaarstukje met betrekking tot de 7de Dag van Zondag 20 December 2009. Heb ik, per rubriek, op computer bekeken in uitgesteld relais in de late namiddag. Liever, heb ik juist niet bekeken want eerst dacht ik een vreemde ontdekking gedaan te hebben. De BRT is volgens mij bevolkt door hyena’s en lynkxen. Eerst kon ik niet bevatten van waar die gelijkenis kwam, tot ik het opgezocht heb op Wikipedia.


Lynxen zijn katachtigen die voornamelijk jagen in de schemering. Het zijn geen opportunisten; ze jagen voornamelijk op hazen, reeƫn en gemzen. Ook knaagdieren, jonge hoefdieren en hoendervogels als patrijs, korhoen en sneeuwhoen worden gegrepen. Een enkele keer worden ook grotere hertensoorten gedood. De meeste dieren, waaronder hazen, worden vanuit struiken beslopen


De lynkx-boykes en lynkx-girlkens, welpen va,n de Grote Lynkx-familie, bij de Openbare Omroep hebben gisteren weer eens een staaltje van hun hoernalistiek kunnen getoond. Met de Partijvoorzitters met elk hun sterkste standpunt vooruit, rond de tafel. Alle (ik herhaal ALLE) partijvoorzitters, inclusief de Vette Vis & Publiektrekker De Wever, dus alle schuinsmarcheerders en gespleten tongen, met uitzondering dus van de Rechtlijnigen (LDD en Vlaams Belang).

De bedoeling lag er vingerdik op : de vrienden onder elkaar, die de Grote Politiek van anderen mogen commentariƫren. Afgezaagde politiek fret voor eigen volgelingen!

Ik had wel beter te doen dan Genez-viswijf-praat te aanhoren, of Groen-Rode bakerpraatjes of mij te ergeren aan de pretentie van Dame Van Thyssen, die straks waarschijnlijk barones zal gekroond worden voor haar mateloze staatsbehoudende malversaties. De nieuwe relevatie van de Liberalen, Alexander ’t Kint mocht voor het eerst deelnemen aan deze Concelebratie tussen Politiek en Hoernalistiek. maar diens maidenspeech viel tussen de plooien der ‘Groten’ .


Wel vond ik deze morgen in ’t Gazetje van Smetje volgende reflexie over Alexander de Grote. Het mag dus niemand verwonderen als er straks weer gesproken wordt over ‘samenvallende verkiezingen’

Dat viel tegen. Caroline Gennez en Bart De Wever verdedigden hun Vlaamse winkel als voorbeeld van goed bestuur, terwijl volgens hen de federale regering bevolkt wordt door nitwits die steeds de verkeerde keuzes maken. Neofiet Alexander De Croo vond op zijn beurt de federale regering een hogere vorm van staatsmankunst, terwijl de Vlaamse regering eigenlijk niet meer voorstelde dan een komediantenrevue.

-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o

Het beste van deze zondag moest nog komen. Later op de avond gaf de Libre een opiniepeiling uit. Omdat ze uit Franstalige hoek komt, zal deze wel niet gemanipuleerd zijn aangaande de Vlaamse partijen. Hoop ik. Tenzij ze daar het spookbeeld willen wakker maken van het separatistisch gevaar….

Wie ogen heeft om te lezen, leze! De partijen die bezig zijn met ‘goed te besturen’ gaan achteruit, en…de separatisten (NV-A en VB) kruipen uit hun dal…Moesten ze (toekomende tijd in wens-vorm) samensmelten, met nog wat van LDD erbij, en nog wat collaterale overlopers, wat nog helemaal niet zo denkbeeldig is, zijn ze de grootste partij van Vlaanderen. Met dicht tegen de 40% werkelijk ‘incontournable’….

En dan: Bye Bye Belgium!

Opiniepeiling einde december 09 (Juni 09)
CD&V 22,2% (22,9%) - 0,7%
Vlaams Belang 17,1% (15,3%) + 1,8%
NVA 15% (13,1%) + 1,9%

VLD 14% (15%) - 1%
sp-a 13,9% (15,3%) - 1,4%
Groen 7,2% (6,8%) + 0,4%
LDD 7,2% (7,6%) - 0,4%

Conclusie
Roestige Vastheid = hogere vorm van Stuurmanskunst

Geen opmerkingen: