maandag 8 februari 2010

VOETBAL IS EEN FEEST

.




















VOETBAL IS EEN FEEST


OVER TURKEN , AZERI's EN KAZAKKEN.
Ik weet wel , beste bezoeker , dat ik met deze blog in de categorie politiek zit. Maar soms heeft politiek ook een heel klein beetje met sport te maken. En soms wel een heel klein beetje véél.

En dus ga ik het nu hebben over de loting voor het Europees kampioenschap voetbal dat voor 2012 gepland is in Polen en Oekraïne . Want de Rode Duivels (?) zopas hebben geloot tegen (alweer) Turkije , Kazachstan en Azerbeidzjan. Plus Duitsland en Oostenrijk , maar dat duo kennen we al langer dan vandaag...

Nu is Aardrijkskunde altijd op school een van mijn beste vakken geweest , en dus heb ik er een van mijn (winterse) hobby's van gemaakt. In de zomer ga ik , zoals u al wel weet , vissen.

Ik had het dus echt niet nodig om in mijn Readers' Digest Wereldatlas te gaan kijken om die drie verre landen te situeren , maar ik heb het toch gedaan . Om eens te zien in welk werelddeel de Digest dat drietal plaatst.

Wel, Turkije ligt volgens de Digest in het Nabije Oosten , Azerbeidzjan in Zuid-Azië en Kazachstan in Centraal-Azië. Volgens de Digest ! En volgens mij ook.

Want volgens mij ( en de Digest) eindigt Europa in het oosten aan de Oeral , in het zuidoosten aan de Kaukasus. Wat oost van de Oeral of zuid van de Kaukasus ligt is Azië . Punt.

En het is niet omdat Turkije nog van in zijn Balkantijd een klein stukje van Europa bezet houdt dat het een Europees land is , want dan grenst Europa aan Irak en Iran , en daar bedank ik voor . Het is niet omdat Kazachstan aan de Kaspische Zee een petieterig stukje over de Oeral komt dat het een Europees land is , want dan grenst Europa aan China en Mongolië Liever niet ! En het is niet omdat Azerbeidzjan vroeger tot de Sovjet Unie behoorde dat deze moslimstaat Europees is. Want dan hebben we ook daar weer een grens met Iran.

En dus moeten de Rode Duivels voor het Europees kampioenschap voetballen tegen drie niet-Europese landen op vijf ! Kan het nog gekker ?

Nu weet ik wel : voetbal is geen politiek . Voetbal is geld . En vermits de voetbalbonden van Kazachstan en Azerbeidzjan olie-rijk zijn heeft de Europese voetbalbond UEFA besloten ze er maar bij te pakken. Net trouwens als Israël. Maar hier zijn andere redenen voor . Je kan moeilijk van de Joden verwachten dat ze gaan voetballen in een reeks met niks dan Arabieren.

Maar die drie van "onze" reeks : de Wereldvoetbalbond FIFA , die toch ook wel een atlas zal bezitten , zou daar een stokje moeten voor steken. Wie méér dan de helft van zijn grondgebied in een bepaald werelddeel heeft voetbalt dààr ! En nergens anders. Dat zou de regel moeten zijn.

En dan zouden we eindelijk verlost zijn van het uitzinnig gebrul van twintigduizend Turken op de Heizel...


Beste http://blog.seniorennet.be/luis_in_de_pels/ deze politiek-incorrecte bespiegelingen (die mij bevallen) kunnen U zwaar aangerekend worden door Zijne Eminentie de Kalief van BruSSel, Youssuf De Wtitte van het CGKR, al zijn ze 100 % de waarheid. Zie Wilders. Voorbehoud gemaakt voor ‘dat uitzinnig gebrul van 20.000 Turken op de Heizel’ dat er net niet door kan. Turken brullen niet uitzinniger dan wij, en dus had U moeten schrijven eindelijk blij verlost te zijn van dat gemengd gebrul. Dat is natuurlijk klinkklare nonsens, maar het is politiek in orde.
Terzake Uw liefhebberij (het vissen, niet de aardrijkskunde) mag ik U benijden. Ik druk sinds verleden zomer de eerste voetstapjes in deze sport en moet zeggen: het is de ideale voedingsbodem om zich te verkneukelen over wat er zich op het land afspeelt. Mij komt het voor, als zijn er op het water geen problemen. Misschien voor de vissen, maar dat maakt het juist zo spannend. Dààr tenminste zijn we de baas….
Terzake Uw kennis van het aardrijk (er bestaat geen ander rijk, alles is van deze aarde) moet ik ook enigszins voorbehoud maken. U baseert zich op bedrukt papier (Readers Digest) en dat is voorbij gestreefd. Een beetje zoals mijn duur betaalde Winklers Encyclopedie, die ik nog aan de straatstenen niet kwijt geraak. We leven inderdaad in het digitaal tijdperk en daar is Europa al lang aan het veranderen, gestaag maar zeker, in EURABIA;

Wilt U zo goed zijn Uw redenering in dit licht te herzien? Dan heeft U al geen problemen meer met Turkije, want dat is een Arabisch broedervolk. Dus zijn de grenzen met Irak, Iran en zelfs Egypte dik in orde. U zegt niets over Israël, maar volgens Mohbama moet dat land zo vlug mogelijk toegelaten worden tot de Europese Unie. Inderdaad, als het Joodse Volk geen broedervolk is, dan niemand. Spreken we immers niet van de Romeins-Joods-Christelijke Beschaving?!

Het wordt iets moeilijker met Oekraïne, Azerbeidzjan en Kazachstan.
Maar als U zich de veldtocht van de Wehrmacht nog herinnert, of daarover gelezen hebt, dan weet U dat reeds in de jaren ’40 gepoogd werd tot één Europa te komen? Het werd een dubbeltje-op-zijn-kant door de strenge Russische winter en de keikoppigheid van Hitler die niets wilde horen over geduld hebben. 70 jaar na datum zou hij triomf kunnen vieren! Het heet dat wij op die manier er het best zijn van tussen gekomen en ik heb geen enkele reden om daar aan te twijfelen. Neemt niet weg, dat de Gross Deutsche Europese Gedachte daar haar oorsprong had. Het heeft gene naam, maar binnenkort straalt over gans het Avondland de fiere Rode Vaan Blauwe Vaan met Rode Sterretjes, met in het centrum een lief klein hamertje-met sikkeltje.
Over de mening van de bewoners van die landen wordt niets gevraagd… Alhoewel het historisch bewezen is, dat de stoottroepen van SS-Pantzerdivisies in Kiev (Oekraïne) met bloemenkransen omhangen werden door de bewoners..Dat duurde tot de ‘volks-commissarissen’ de toestand in handen namen en door partinzanen-acties achter het front de bevolking konden terroriseren…Vadertje Stalin zat dan al lang ver achter in de Oeral, ziek van onbehagen.

We mogen dus aannemen, dat Europa zich uitstrekt tot aan de grenzen van Mongolië. Wat weeral, bij nader toezien, een verrijking kan betekenen. U hoeft er het leven van Pater Verbist (Vlaming) en Marco Polo (Venetiaan) maar op na te lezen.
Neen, we mogen ons niet opwinden over de grenzen van Eurabia. Waar we ons wèl zorgen over mogen maken, is over onze ‘Mannschaften’. Er zou dringend een prijskamp dienen te worden uitgeschreven voor een nieuwe naam. Neen, ‘Rood’ moet blijven, wat dacht U wel!, maar ‘Duivels’….Heeft dat nog wel zin?
En die troep shotters aanmerken als vertegenwoordigers van ons landje… dat is om te lachen, zeker? Hoeveel echte geboren en getogen belgen zouden er nog inzitten?
Nemen we de resultaten….dat is nog het ergste.
Besluit
Dat men bij de Voetbalbond stoppe met ons in het buitenland belachelijk maken. Wij hebben geen land, we hebben geen ploeg en we kunnen niet (meer) voetballen.
We kunnen beter met de Lotto spelen! Daar gaat het tenminste op een duidelijke manier om geld.

Geen opmerkingen: