donderdag 20 mei 2010

ZWEMMEN IN WILD WATER

.























.

ZWEMMEN IN WILD WATER




Over forellen die zelf vissen willen vangen:
Ze worden snoek-forellen genoemd….
Wegens hun grootte, hun behendigheid
En vooral wegens hun vraatzucht.
Tussen de gewone bergforel
En de snoekforel, is er ook nog de zalmforel.
Moeilijke wereld, die forellen-wereld….


Tanden Kunstgebit-knarsend, kopschuddend en met gebalde vuisten, nog net niet stampvoetend heb ik al mijn vaste schijven (de mijne en deze van mijn computer) tegen de muur geplakt, na de blog gelezen te hebben (zie hier onder) van
http://blog.seniorennet.be/luis_in_de_pels/
Diep in mijn hart en in mijn verstand streden de legerscharen van goed en kwaad, met dezelfde gevoelens als een hoorndragende echtgenoot die moet vaststellen dat zijn gezinsgeluk voorbij is. Met boosaardig genoegen moet ik de beeldspraak van mijn duurbare collega bevestigen over de uitgehongerde forellen die uitgezet worden ten gerieve van verwende sportvissers….Mensonwaardig en dier-venederend, maar correct…..Haarscherp en zonder tegenspraak. Miljarde Milard! Lees nu eerst wat die collega schrijft, zet U dan naast mij en aanschouw het roerloze oppervlak der visvijver….De strijd er Titanen geschiedt in de bodemloze diepten van de partij-cenakels….
Nog blijven de dure eden mij in de oren nagalmen, dat er als simpel militant even hard voor de partij kan gevochten worden dan als gevierd mandataris. Correct, dacht ik, en ik voelde mij lotsverbonden met dat harde maar vredelievende strandpunt.
Nu voel ik mij die brave huisvader die met de handen in de schoot neerkijkt op de scherven van zijn illusie…. Net nu, denk ik, als de jongens groot geworden zijn…
Tegen beter weten in, blijf ik denken, dat de media papegaaien, niet lonend is.
Niet aan denken! Binnen 26 dagen weten we er alles van.

o-o-o-o-o-o-o-

MOREL FOREL
Er was een tijd dat men in het Vlaams Belang steevast de lieflijke bijnaam Morelleke Forelleke gebruikte als het om , jawel , Marie-Rose Morel ging.

Die tijd ligt al een eindje achter de rug. Want Morelleke Forelleke heeft geflikt wat nooit iemand vóór haar gedaan kreeg : ze heeft het oude Blok finaal doorgehakt in twee schijnbaar niet meer te lijmen stukken.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet ingewijd ben in de interne keuken van het Vlaams Belang . Ik ga dus voort op wat in de media verschijnt en wat sommigen , die wél dicht bij het gasvuur staan , me toefluisteren.

Ik weet niet of zij met Frank Vanhecke dezelfde slaapstee gedeeld heeft . Sommigen beweren van wél . Maar tenslotte gaat het ook dààr niet om . Waar het wél om gaat is dat zij een kloof geslagen heeft tussen Frank en het Antwerpse onaantastbare duo Dewinter-Annemans . En dat hebben zelfs de meest verbitterde vijanden van het oude Blok en het nieuwe Belang nooit kunnen klaarspelen . Zelfs het cordon sanitaire en zijn geestelijke vader Jos Geysels kregen dat niet voor mekaar.

Nu is het wel zo dat het bestuur van het Belang heel ongelukkig met de affaire Morel - Vanhecke is omgegaan . Je handelt een kandidatuur voor de lijsten niet af per telefoon . En na een aantal vermoedelijk niet erg aimabele telefoontjes biedt je uiteindelijk geen verkiesbare plaatsen aan per e-mail . Het minste dat ik hierover kan zeggen dat zeker Frank Vanhecke dergelijke behandeling niet verdiend heeft.

Mijn bezoekers zullen merken dat ik hierbij Morel niet vermeldt . Ik heb daar een reden voor . Wie al eens uit vissen gaat weet dat een forel een roofvis is . Wat betekent dat hij , naast allerlei dierlijk voedsel , ook wel eens een soortgenootje durft te verslinden . Heeft Morelleke Forelleke dat ook gedaan ? Heeft zij , na een al even turbulente passage in de NV-A , ook in het Belang niet alleen kleine visjes , maar de grootste van allemaal , de voorzitter , binnengespeeld ? En hebben de anderen , zeg maar de Antwerpse tweeling , daar negatief op ingespeeld ?

Ik weet het echt niet hoor !

Al ben ik een verwoede hengelaar , forellen liggen me niet . Het zijn steevast kunstmatig gekweekte beestjes , die voor de per stuk betalende hengelaar uitgehongerd uitgezet worden en alles vreten wat hen voor gezet wordt . Geen kunst aan om ze aan de haak te slaan .

Wie slaat Marie-Rose nà 13 juni aan de haak ?.

Ik in elk geval niet !

! .
Ach Ja, denkt Digitalia….Het is moeilijk kastelen bouwen met gebroken stenen voor de fundamenten. Wat echter wèl nog kan (en moet!) dat is misschien geen kasteel, maar het Vlaams Huis helpen optrekken. Hij veroordeelt dus niemand, zodat hij zelf niet veroordeeld worde….

Geen opmerkingen: