woensdag 16 juni 2010

EGO FLOS

.




















.

EGO FLOS….




MOUNT EVEREST, in de Himalaya,
8848 meter, ergens op de grens tussen Tibet en Nepal,
is de perfecte weergave van onze Staatsschuld,
moest de hoogte niet in meter, maar in 1/10.000ste millimeter
uitgedrukt zijn….
De Belgen hebben goed geboerd!
Zij zijn bijna Gode gelijk!



EGO FLOS

Ik ben een blomme
en bloeie voor uwe oogen,
geweldig zonnelicht,
dat, eeuwig onontaard,
mij, nietig schepselken,
in 't leven wilt gedoogen
en, na dit leven, mij
het eeuwig leven spaart.

Dat was even, voor de gezelligheid en als sfeer-beeld, weer eens de Meester van de emoties aan het woord. Met de nadruk dan op dat nietig schepselken, zoals ik mij voel tegenover de Staatsschuld, die ‘eeuwig onontaard’ mij in ’t leven wilt gedogen. Om te helpen dragen en te helpen betalen, natuurlijk.
Cijfers zijn altijd mijn beroep geweest, maar met bedragen die meer in de astronomie dan in de boekhouding sorteren, kan ik mij niet bezig houden. Geef mij 100 jaarrekeningen, en binnen het uur pik er die uit waarvan het aandeelhouderschap meest veelbelovend is. Als daarentegen Angeltjes vandaag herhalen wat hieronder staat, voel ik mij duizelig worden. Dat moet iets zijn voor Dirk Frimout, of Frank De Winne. Al twijfel ik eraan, of ze, eenmaal buiten hun drie-traps-raket, nog zouden kunnen volgen.
Derhalve moet ik teruggaan tot het 3de Leerjaar, denk ik, toen Meester Firmin mij heeft leren rekenen met al die nullen, iets wat sindsdien totaal overbodige leerstof is gebleken….Ik waag het dus : 375 MILJARD is rapper gezegd dan gedaan….en dat bedrag delen door de 185 jaar dat het Land B. in 2015 bestaat, komt neer op
375.000.000.000 x 40,3399 BEF gedeeld door 185 jaar, zou zijn 81.770.067.568 BEF .per jaar, maar verdorie mijn calculatoortje kan er met moeite bij….Even de Nasa bellen? Maar mijn Ega bevestigt : dat is bijna 82 miljard BEF per jaar dieper in het rood voor elk jaar dat het land B. bestaat. Hoog tijd dus om de boel te sluiten.
Geachte Senior,
De staatsschuld bedraagt momenteel 335,7 miljard euri. Tegen een gemidelde rente van 4% komen we inderdaad uit op 13 miljard jaarlijkse aflossing. De kans dat er leningen afgelost worden, is klein, de meeste (zoniet alle) worden verlengd. Daarbij worden de begrotingstekorten aangevuld met nieuwe leningen, die de staatsschuld verder de hoogte indrijven. Tegen 2015, het jaar dat het land B begrotingen in evenwicht zal voorleggen, zal de staatsschuld opgelopen zijn tot ruim 375 miljard, tenzij er gigantische wijzigingen plaatsgrijpen in het financieel gebeuren van de staat.

In een nieuwsuitzending van RTL ergens onderweg in een hotelkamer hoorde ik de sprekerd van dienst verkondigen dat het land B. niet kon gescheiden worden, wegens het Luilekkerland Brussel en wegens de torenhoge Staatsschuld. Maar zei ie, voor geval dat, moest men zich baseren op de bevolkingscijfers Wallo.Brux/Vl, en dat was, wist ie, 33/77 %. Waarbij het U moet opvallen dat deze Fr-zender beter kan rekenen dan tellen.
Mag ik bij deze de mail van een goede vriendin doorgeven? Zie onderaan. Het ene (de Staatsschuld) heeft niets, maar dan ook niets met het andere (de EU) te maken. Tenzij het potverteren, maar dat had U al gesnopen….Zij zegt het er niet bij, maar haar spijt niet tot de gezegenden te behoren, laat zich voelen in iedere zin. Mij ook, het spijt mij enorm niet tot dat clubje te behoren….Dan had ik nu al 25 jaar het kokette sommetje van € 9.000 per maand getrokken. Bruto weliswaar, maar dat geldt alleen voor dommerikken. Slimmerds doen het met een Ierse perfect legale off shore maatschappij, zoals de kopers van al die staatseigendommen (verworven aan weggeef-prijzen), die ze nu, uiteraard anoniem terug verhuren aan de belse Staat tegen woekerprijzen. Met langdurige contracten, die sluiten als peperbussen….
Legaal zegt U? Ja natuurlijk! Op papier zijn deze N.V.’s perfect gestroomlijnde vasgoed-maatschappijen, die correct op hun jaarlijkse winst 15% Ierse belasting betalen, en met het overschot perfect kunnen doen wat ze willen. Via de Cayman-eilanden, of Jersey, of The Isle of Man. Perfect legaal witgewassen familie-fortuin..Tot er ontdekt wordt en bloot gelegd, dat achter de vetbetaalde sukkels van naamdragers, mijnheer Sus of Madame Zo schuilgaat…van beroep bels staatsman of staatsvrouw en uiteraard zeer behoudsgezind.
Maar dat blootleggen is iets voor in de pruimentijd…
Moest er een ‘rogatoire commissie” uitgezonden worden, die die off shore-dingen in elk buitenland tot op het bot zou uitklaren, zouden er dan, naast het Hof/La Cour, nog andere politici of syndicale dictators met de billen bloot komen? Ziedaar een deskundige tip voor de toekomstige Minister van Justitie, op voorwaarde dat die uit het juiste hout is gesneden….Maar daarvoor heeft men geen Niveaan-halve-Tjeef, maar een harde Blokker nodig…

GOEDGEKEURD !!!
Pensioen op 50 en 9.000 euro maandelijks voor EU- ambtenaren


340 Europese ambtenaren gaan dit jaar met vervroegd pensioen vanaf 50 en dit met een pensioen van 9.000 euro (bruto) per maand.

Om ambtenaren uit de nieuwe lidstaten van de Europese Unie (Polen, Malta, Estland) aan de slag te helpen, geeft de EU functionarissen uit de oude lidstaten (België, Duitsland, Frankrijk) dus een gouden handdruk.

Daar word ik nu ziek van ! Waarom... ...en wie betaalt dit allemaal? En wij moeten steeds langer werken voor een bedenkelijk pensioentje. Hoe zou het toch komen dat de kloof tussen burger en politiek zo groot is .

Geen opmerkingen: