vrijdag 2 juli 2010

OP DE BONOF VRIJ VAN ZEGEL


.

OP DE BON OF VRIJ VAN ZEGEL?

Ter waarheid

Ter Waarheid streeft mijn twijfelend gedacht,
ter Waarheid streeft mijn rustelooze ziel,
ter Waarheid wille ik steeds met al mijn krachten,
ter Waarheid, bron van balsemende vrede
(Albrecht Rodenbach)


Oude wijn behoeft geen krans
Wat weer eens bewezen werd door de Keizer van de Vlaams Blog, de Heer Luc van Balberghe. Die is niet alleen goed met de pen qua stijl, maar ook en vooral qua inhoud, en hij is daarenboven nog straffer dan goede wijn.
Goede wijn heeft minstens een paar jaar nodig om tot wasdom te komen. De artikels in Vrij van Zegels zijn al belegen na amper een paar uur. Voor wie me niet gelooft, wel, die moet maar eens gaan kijken naar de plaats delict, zijn werkje ‘Kom eens naar mijn (Raad)kamer’ van 28 juni.
Ik vond dat stukje over de kerkvervolging pas vandaag, als het al 4 dagen oud was, en al die tijd had ik mij uitgesloofd om op mijn eigen blog de verschrikkelijke waarheid over die infame gebeurtenissen (de vergrijpen zowel als de opsporingsverschijnselen) te becommentariëren. Ik voel me nu enigszins gesteund, maar ook een beetje vernederd. Een kaarsvlam moet hetzelfde gevoel hebben bij het zien van een vuurtorenlicht….DE mediastorm voelde aan, dat ofwel de meeste mensen als verweesd achter bleven, ofwel dat de anderen zich verkneukelden over de vernederingen die het Instituut Kerk diende te incasseren. Objectieve berichtgeving? Toch niet in onze media, zeker!
De Paus? De Nuntius?
Daarmee is nu eens duidelijk bewezen hoe Paus Pius XII niet kon tegen Hitler ten tijde van de Jodenvervolging : in het verzet gaan. Benedictus XVI staat voor een niet eens gewapende macht en Hij handelt ook in sourdine….
Maar daarmee heeft niemand nu al uitleg gekregen over de titel van dit stukje…
Wel, beste Luc, met permissie, ik ben er voor de zoveelste keer weer ingemuisd, en krijg er nu wel genoeg van. Wekenlang kom ik neuzen op je site, en, ik zei het al zo dikwijls : iedere keer bros! Nada, niente. Als ik, na verloop van tijd, foert! zeg – en mij erbij neerleg dat U niets meer schrijft – dan vind ik nadien lectuur voor een ganse week! Vandaar dat U niet meer VRIJ VAN ZEGEL zou moeten heten, maar OP DE BON….
U mag me dus de nodige rantsoeneringkaart sturen, beste Luc. Ieder zegeltje geeft recht op de directe immediate toegang tot een artikeltje vers van de pers. Betalen aan de kassa? Is dat daar waar er dat teken RSS zou moeten staan?

Terzake nu onze staatsstructuur. De bubbels zijn inderdaad al een tijdje verschaald en blijkbaar is er geen reden om er nieuwe te bestellen….Volgens mij zit den Bart al goed in een belgisch cocon ingeweven en kan hij er alleen uitkomen, mits gebonden aan handen en voeten. Het Vlaams Belang komt er niet eens aan te pas. Ze zitten klem, tot de volgende verkiezingen, in een uitzichtloze oppositie….
Boven de Moerdijk is ook Geert Wilders klemgereden, en kan hij best een Entente Cordiale opbouwen samen met Bruno Valkeniers. Dat lijntje op de landkaart? Staatsgrens van 1830 ?? Jong! Vanaf vandaag staat ons land voor zes maand in de internationale schijnwerpers en is de tijd dus daar om onder de tribunes hier en daar een kruittonnetje te installeren….Het nodige gerief kan altijd aangeschaft worden in de Brusselse onderwereld….
Ik wil U niet op slechte (dus goede) gedachten brengen, want wie ben ik om U op deze enorme opportuniteit te wijzen

Pssst
Over de ‘Rent a Priest’ Rik Devillé, collega van Robert De Bétune, ondertussen gelukkig getrouwd en misschien al weer gescheiden, beiden ooit geschorst door de Kerkelijke Overheid om redenen omtrent het celibaat. die Devillé ocharme blijkt ineens te moeten leven met doodsbedreigingen (2 kogels zelfs, wat doet denken dat de bedreiger een slecht schutter is – belangrijk voor het onderzoek!), moeten wij het eens hebben op een andere keer. Schreef U niet dat een bona fide Onderzoeksrechter een onderzoek zowel ‘à charge’ als ‘à décharge’ moet voeren? Dus, hij zoekt naar de waarheid.
Het onderzoek tegenwerken, dat is toch strafbaar? Valse aantijgingen, verzinsels over geheime bergplaatsen in graftombes, op de mouw spelden…
Kijk, ik ben niet meer van de jongste, maar heb in mijn leven niet veel gehoord of gelezen over ‘onderzoeksdaden à décharge. Het Gerecht pakt iemand op, leidt die geboeid op zonder aanzien des persoons, werpt die in de cel, en als na verloop van tijd blijkt dat die man/vrouw helemaal niets met de misdaad te maken had…wel…dan wordt hij gewoon buiten aan de gevangenisôort gezet. Gezin, reputatie, werk, zaak, alles kapot?! Dat is dan pech hebben, zeker….
Vandaar deze bedenking. Nogal een geluk dat Witse het onderzoek niet moet voeren! Want die heeft ook een eitje te pellen met om het even wie die ooit een kind iets misdeed! De frustratie zelf geen kinderen te hebben waar ons Rikske ook last van heeft? Voer voor psychiaters?

STOP EENS ‘N BLOKKER BLOGGER IN UW TANK !!

Geen opmerkingen: