zondag 13 januari 2013

1146 - KROMTAAL IN COMMUNICATIE NAAR A. GRIFFON


 

 


 

 

 


***

 
Vandaag twee oude vrienden in één her-ontdekt. En net als vroeger, voelde dat goed aan bij die ene ‘bij leven en welzijn’, bij die andere (Ray) was dat een droeve herinnering.
De Griffon-man van de flyer hierboven, heeft nog altijd dezelfde scherpe klauwen en dezelfde scherpe bek pen, en dat maakt me blij.

 

Ter zake :

Kromtaal in communicatie

Antwerpen schaft de slogan "t'Stad is van iedereen" af.

***

Wat hadden de socialisten gedacht, dat een nieuw stadsbestuur hun linkse slogans zou overnemen. Verstandig en getuigend van goed en spaarzaam bestuur is het opgebruiken van het bestaande briefpapier. Tip: men kan met een sticker de Janssens-slogan overplakken met een eigen slogan bvb "'t Stad is van de mensen die het verdienen" (copyright van mij. Janssens zijn vrienden verdienden er ook altijd wat aan ).

"Niet langer opportuun" is dan weer een wollige kromtaal die de linkse geit wilt sparen. Lijkt uitgevonden door een communicator die is overgelopen van de tsjeven.

De betekenis die de socialisten dan weer aan hun afgeschafte slogan geven is nog krommer:  "Ze vertrok van de overtuiging dat niemand het recht heeft om buiten de maatschappij te gaan staan. Wie zich niet aan de regels hield, werd op een of andere manier altijd gedwongen om dat wel te doen" , luidt het.

Nou moe, dan moeten we dringend allemaal terug naar school, want dat is niet wat er te lezen staat en niet wat de mensen, die met gezond verstand, daaruit afleiden.

Dit is pas veel duidelijker !( met  een knipoog naar Ray)

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1311962/groen-leuven-wil-dat-leuven-slogan-t-stad-is-van-iedereen-adopteert.aspx

Jaja, Groen Leuven wil dat Leuven de slogan: ''t Stad is van iedereen' adopteert Die linkse mafkezen toch! Te veel geblowd de laatste tijd?

Dat Leuven de stad van iedereen begint te worden is goed merkbaar aan de toename van overlast, vervuiling en criminaliteit, de kleine en de grote. Wanneer men door de Brusselsestraat wandelt dan tot aan de kleine ring dan wemelt het van de immigranten, legale en illegale. De winkels die geen inkomen meer konden opleveren voor autochtone Leuvenaars, kunnen dat nu ineens tegen alle economische logica in wel. Verschillende telefoon en nachtwinkels en groezelige voedingszaken hebben de plaats ingenomen.

 Laatst zag ik er een neger met een fiets onder zijn arm wandelen terwijl het fietsslot er nog aanhing. Toen ik de politie op 101 belde deed die ongeïnteresseerd, zelfs nadat ik vroeg of diefstal geen prioriteit meer was. Ze vroegen me waarom ik dacht dat de fiets gestolen was,HALLO! Ik moest hun nog diets maken dat hij er anders dank zij een sleutel wel zou mee rijden. Tegen de tijd dat de lome politie daar was zal de neger met de fiets wel verdwenen zijn, de fiets verkocht. Erg, want voor arme mensen is een fiets hun 'auto', en wie zorgt er voor een nieuwe om mogen te gaan werken of naar de les te gaan? Tja, Leuven zit ook opgescheept met een oude communist die koeken bakte met de PS en de Inbev/Dexia-graaier uit Vilvoorde. Helaas hebben de Leuvenaren er voor gekozen om de volgende 6 jaren hun stad de linkse waanzin en de buitenlandse bezetting te laten ondergaan. Sommigen zijn nog niet rijp van geest, en moeten er toch maar tijdelijk wonen, om zodra ze met hun univ-diploma's genoeg geld verdienen ver van de problemen en concentratiescholen te gaan wonen in een villa-gemeente buiten de stad.

Ik merkte dat De Gazet van Antwerpen mijn reactie niet plaatste. Misschien omdat hun woord herkennings-software het woord neger er in herkend had? Misschien omdat mijn reacties in het verleden al de haren van de censor deden rechtstaan? Wie weet.

 

 

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20130111_101

ANTWERPEN - In Antwerpen heeft het nieuwe stadsbestuur van burgemeester Bart De Wever (N-VA) officieel beslist om de bekende slogan 't Stad is van Iedereen' te schrappen. Een gemiste kans, vindt SP.A De slogan wordt met onmiddellijke ingang geschrapt omdat het volgens het huidige bestuur niet langer opportuun is ermee te communiceren.

Onder meer na enkele relletjes in Borgerhout, half september vorig jaar, had De Wever al laten verstaan dat 't Stad niet langer van iedereen is: 'Enkel van die mensen die een inspanning leveren om ertoe te behoren', klonk het toen. Met het besluit dat nu genomen is, wordt de bekende slogan dus ook officieel afgevoerd.

Het briefpapier waar de slogan nog op prijkt, zal opgebruikt worden, maar nadien wordt het vervangen.

'Gemiste kans'

SP.A Antwerpen betreurt de beslissing en noemt het een gemiste kans. 'We hadden verwacht dat het stadsbestuur de nieuwe legislatuur zou beginnen met een uitgestoken hand naar alle Antwerpenaars. 't Stad is van Iedereen' was veel meer dan een slogan of een baseline. Veel meer dan de karikatuur die burgemeester Bart De Wever ervan heeft gemaakt. ’t Stad is van Iedereen’ was een beleids-filosofie die vertrok van de overtuiging dat niemand het recht heeft om buiten de maatschappij te gaan staan. Wie zich niet aan de regels hield, werd op een of andere manier altijd gedwongen om dat wel te doen', luidt

***

 

Eigenlijk, zei de kleurenblinde echtgenoot tot zijn vrouw, toen ze de avond van hun Gouden Jubilee gingen slapen, moet ik U iets bekennen. Ik ben eigenlijk kleurenblind. Ja, zei die, en dan? Ik ook moet U iets bekennen : ik ben ’n negerin!
In feite moet ik ook iets bekennen : ik hou zo niet zo veel van Antwerpen. En Antwerpenaren houden van de weerbots meer van Limburgers dan van West Vlamingen. Ik denk dat het komt omdat wij méér zee hebben dan zij. Antwerpen : ik voel er mij niet thuis, ze is niet van mij. Ze zal het ook nooit worden. Al leef ik intensief mee met ’t Stad als geheel. En al weet ik, dat de haven van levensbelang is Ik zeg niet lijk Bonaparte, dat Antwerpen een pistool is, gericht op het hart van Antwerpen : ik zeg alleen dat Antwerpen qua verkeer, pistool of niet, een rot-stad is. Al tientallen jaren sukkelen we met z’n tienduizenden per dag om door haar slag-aders te geraken, maar verder dan bumper-tegen-bumper aanschuiven geraken we niet. Eenmaal in de straten van de stad, is er maar één mogelijkheid om je auto kwijt te geraken : hem in je broekzak steken. Of, als je geluk hebt, is hij in de smaak gevallen van een of andere werkloze kansarme jongere die er meer vandoor is gegaan. Als de takeldiensten van de Politie ondertussen maar niet op datzelfde idee zijn gekomen. Want die zijn lijk dieven in de nacht : ze slapen nooit!
Het Lot heeft ons, zoals U weet, gekatapulteerd naar Centraal Italië, en zo komen we regelmatig (toch minstens een paar keer per jaar) via de A1 Rome-Milaan voorbij de flessenhals van de Ring rond Firenze. Deze ring was tot zo’,5 jaar terug, slechter dan Antwerpen en Brussel samen, maar stilaan zagen we overal in de omgeving ‘werkzaamheden’ groeien, zonder dat er ook maar één dag hinder daarvan ontstond. We zagen tunnels boren door de bergen en afwerken, we zagen  viaducten groeiden tot bijna boven onze hoofden. Ineens zoefden we daar voorbij, eerst aan 90 Km/u, op een 5-vaksbaan in de twee richtingen en van zodra er voldoende afritten gereed kwamen, werd dat 130 Km/u. We waren, heuvel op en heuvel af, van dan af Firenze voorbij voor we het wisten.
Onze Italiaanse ingenieurs hadden namelijk 3 soorten verkeer ontdekt : de 2 rechter rijstroken : voorbehouden voor plaatselijk afrit-verkeer, de 3de rijstrook : voorbehouden voor (trager) vrachtverkeer; de 4de rijstrook uiterst links :voorbehouden (en afgeschermd met vangrails) voor snel doorgaand verkeer. Te noteren dat iedere rijstrook, zowel in de tunnels als op de viaducten, anderhalve keer de breedte hebben van de rijstroken in Frankrijk of in België.
Maar in Italia zijn de Linxe Wereldverbeteraars inderdaad al minstens 2 legislaturen uit het zadel gewipt. Waarmee ik niet wil zeggen, dat Berlusconi dat allemaal op zijn eentje gerealiseerd heeft, maar als weggebruiker doen we er wel ons voordeel mee.
Al is, dank zij Mario Monti (?) of is het de crisis, wel een en ander veranderd, zegt men. De pompen zijn te duur, de péage is te duur, de verzekeringen zijn te duur : alles is te duur en straks zullen de gammele bootjes op Lampedusa weer aan wal getrokken worden, boordevol hongerige avonturiers die moeten gevoed worden.
De dag dat we van Kortrijk naar Hasselt zoeven als op een biljard-laken, en Antwerpen voorbij zijn voort we het weten, wil ik mijn houding publiekelijk herzien. Ik heb het er zelfs voor over, om Lis-a-Bed persoonlijk een gemeende knuffel te gaan afgeven op “t Schoon verdiep. Want er is inderdaad zoveel dat mij aan Antwerpen bindt, dat ik zou kunnen vloeken van miserie.
Mochten we maar voor eeuwig en altijd verlost worden en verlost blijven van die Rode A anzet, die veel belooft maar nooit aan B geraakt.
O Ja, in de tijd dat men zevert over Oosterweel en  al die dingen, hebben de Zwitsers een spoor-tunnel onderdoor de Alpen geboord van meer dan 50 Km, waardoor de Gothard naar de schroothoop verwezen wordt. Alle verkeer gaat er op “shuttels’ die U van Basel naar Rome brengen  aan 250 Km/i. Het prijskaartje die ons al gepresenteerd werd, is 1/2de van de kilometer-prijs met de wagen.
Hallo! Is daar nog iemand?

 

(Get)

AA 3AB, strijder-schrijver op rust van blog-bubbels. Hij observeert de wriemelende mensenmassa’s en licht op klaarlichte dag het gebeuren bij met een stal-lantaarn. Want hij heeft niet graag dat Breedsmoel-kikkers in zijn zonlicht komen staan.

“Ut mien zunne, of ‘k steek joe, zei de bie””.
 

Geen opmerkingen: