vrijdag 25 januari 2013

1167 - KIESSTRIJD IN ROULERS/ROESELARE


 

***

1167 - KIESSTRIJD IN ROULERS/ROESELARE

 

De man van de liggende accoladen, “iedereen inbegrepen” vooral de Muzelmannen, de Muzelvrouwen en de Muzelkiendjes…..

 

Luc Martens, de Tsjeef van dienst in de Rodenbachstede

***

 
Het heeft, zo deelt mijn allerliefste nichtje mij mee uit de Rodenbach-stede, heel wat Nieuwe Vlaamse Alliantie-voeten in de aarde gehad, om Luc Martens, een loense Tsjeven Tsjoler (*) toe te laten de tricolore sjerp rond zijn dikke pens te gorden. Het mailtje, met de voorgeschiedenis daarvan – in het Arabisch AUB – was er teveel aan voor de opslag-capaciteiten van mijn computer. Die ligt nu met ontwennings-verschijnselen op intensief. 
Albrecht Rodenbach, de Grote Storinghe en de Blauwvoeterij zijn bij deze naamgenoot van Wilfried Martens, de Belg die ons, Vlamingen verwijt ter kwader trouw te zijn - zijn vriend, de Koning, hoort dat graag – zoekt het bij de Moslims. Of liever bij ‘les Muselmans’ zoals dat zoveel sympathieker klinkt in hun oren die open staan voor de Fracofonie.
Want hij schreef ze aan, speciaal per open brief, voor de verkiezingen van oktober 20112. Hij deed dat in de Vloms, le Français en in het Arabisch-Muzelmans. Er zijn van de kant van de toekomstige burgervader : de belofte van een serieuze mosc om er te bidden en te samenzweren, en een opsomming van alle rechten die ze moeten & mogen opeisen. Alles gratis, uiteraard, met hier en daar nog wat geld toe. Over PLICHTEN wordt nergens gerept, want dat zou hen op hun lange tenen trappen kunnen zijn.
Nergens een oproep (alleszins niet om hun hielen te laten zien) om de taal te leren, om diploma’s te halen, om deftig werk te zoeken, om hun kinderen een deftige opvoeding te geven. Neen! In Groot-Roeselare is alle uitschot van heel de wereld van harte welkom, want zij zullen de basis vormen voor het Nieuw Progressieve (wordt gehoopt) Roeselare die de Tsjeven eeuwigdurend aan de macht zullen laten.
Het ‘Eigen Volk’? Dat dient om te werken, zodat de vreemdelingen kunnen leven als olie-sjeiks.

***

(*) Tsjolen : dat kunnen alleen West Vlamingen doen, als ze sleuren en wroeten om tegen beter weten in iets te bereiken. Voorbeeld? Dat is precies wat Albert Coburg doet om zijn kroon te bewaren : met onmenselijke inspanningen en tegen beter weten in, vechten tegen het onvermijdelijke. Kijk ne keer hoe gecondenseerd het West Vlaams is!

***

Ter zake :

Roeselare, 8 oktober 2012

Aan de leden van de Moslimgemeenschap in Roeselare

Beste Famiüe,

Misschien ben je verbaasd dat ik jullie aanschrijf. Of misschien toch ook niet. Want ik heb ook wel wat mat jullie gemeen. Ik heb persoonlijk een sterke levensovertuiging en daarom ook respect voor de sterke overtuiging van jullie gemeenschap. Jullie willen een goed leven in de stad voor jullie zelf en de ganse familie. Daarin wii ik jullie ook kunnen helpen. Als burgemeester - en misschien nog meer als burgervader — wil ik dat jullie alle kansen krijgen op een goede huisvesting, een vlotte toegang tot goed onderwijs of tot de arbeidsmarkt. Ik wil dat jullie voluit aan het maatschappe¬lijk leven kunnen deelnemen en tegelijk gerespecteerd worden voor de rijke traditie en de sterke overtuiging waar jullie voor staan.

Met andere woorden, ik ben voorstander van een open stad, waarin jullie zich welkom en veilig weten.

Ik heb me in het verleden alvast bij jullie steeds welkom gevoeld in de moskee in de Spinnersstraat. En de mensen die bij jullie voorgaan waren ook bij mij altijd welkom. Ze weten dat ik hen graag steun bij hun werk. niet het minst waar het gaat om het beleven van jullie religieuze overtuiging en het vieren van grote islamitische feesten als l'Aïd al Adha en l'Ard al Fitr.

Samen met hen wil ik ook zoeken naar een betere locatie voor jullie gebedsruimte.

Op 14 oktober gaan er verkiezingen door voor een nieuwe gemeenteraad. Met jullie steun kan ik mijn werk verder zetten en een open samen-leven in onze stad met respect voor diverse culturen en overtuigingen bevorderen. Maar daarom heb ik natuurlijk jullie stem en steun nodig.

in het vertrouwen ook op jullie te kunnen rekenen, groet ik jullie.

Luc Martens (°1946)

***

 

 

 
Benieuwd welke brief de Moskee-gangsters in 2014 vanwege hun burgervader zullen krijgen. En in welke taal?! Al zal het ondertussen duidelijk geworden zijn, dat Roeselare noch in Marokko, in Turkije of in Patagonië ligt, maar als de parel in een oester, in harteputje West Vlaanderen.
Dat kan hem het best duidelijk gemaakt worden door de stad te doen geel kleuren. En wat mij betreft : liefst zwart-geel.

(Get) AA 3AB, strijder-schrijver op rust van blog-bubbels. Hij observeert de wriemelende mensenmassa’s en licht op klaarlichte dag het gebeuren bij met een stal-lantaarn. Want hij heeft niet graag dat Breedsmoel-kikkers in zijn zonlicht komen staan.

“Ut mien zunne, of ‘k straal joe, zei de bie”.
 

 

Geen opmerkingen: