zondag 24 februari 2013

1237 - NATUURLIJK KUNNEN WE ZE VERSLAAN


.

1237 - NATUURLIJK KUNNEN WE ZE VERSLAAN

***

 

***
 
Ere wie ere toekomst!
Ik had het nog niet gezien, maar mijn goede vriend, de Jo van
was er vlug bij deze morgen : Meneerke Peeters (neen, niet het corpulente strip-figuurtje,  maar die andere opgeschoten stijve hark bij de Tsjeven  die altijd van zijn paard valt)  is er nu al van overtuigd, dat hij BDW binnen het jaar in het zand zal doen bijten. De man is er vroeg bij. Goed voor hem. Want naarmate de Dag der Dagen nadert, zal zijn grootspraak wel koelen zonder blazen.
Wat ons, de Rechtlijnigen daarin vooral moet bezig houden, is de oproep om ‘Verzamelen’ te blazen te beantwoorden, om de rangen te sluiten, schouder aan schouder rond de Leeuw. Naarmate de een wegvalt, moeten er twee in de plaats komen.

 

***

Ter zake : Na het onverwacht afscheid dat we hebben moeten nemen van Ray DeBouvrie van Angeltjes, geraken zijn opvolgers stilaan ingeburgerd. Het zal niet eenvoudig zijn in zijn voetstappen te treden, want Ray stapte met zevenmijls-laarzen naar zijn doel.  Zijn vrijzinnige geest botste al eens met de mijne, die meer traditie-getrouw in het Cristendom de eerste en voornaamste borstwering zag tegen het opdringerige Islamisme. Natuurlijk zaten Ray en ik, alle verhoudingen in acht genomen, op dezelfde golflengte, maar dat zou hij voor geen geld ter wereld hebben willen toegeven. Alleen, off the record, vertrouwde hij mij ooit toe, dat ook hij in de gewijde stilte van een lege kerk tot rust kon komen. The chapel in the moonlight, U weet wel. Voilà, dacht ik toen: w.w.m.b., maar ik heb het hem niet gezegd….

Ooit vertrouwde hij mij toe  ontdekt te hebben dat Karthuizer een andere goede vriend, een priester scheen te zijn, toen ik al lang foto’s van de man als Bisschop had toegezonden gekregen. Er is dus iets dat gelijkgezinden aantrekt en tevens afstoot. Ray heeft in zaken van ‘Geloof en Zeden’ werkelijk op sommige momenten  getempeest tegen mij en daarbij mijn priv& met naam en toenaam met alles erop en eraan voor de leeuwen gegooid. Het was de tijd dat mijn blog (Digitalia) op SeniorenNet dagen aan en stuk begon met de slagzin : RAY-X stralen kunnen de gezondheid schaden. Het was zo erg, dat Ray toen dreigde (en het korte tijd uitgehouden heeft) om te stoppen met Angeltjes. Onze discussie werd tenslotte stop gezet, nadat Ray op Angetjes zijn afgesproken excuses publiceerde. Korte tijd later heb ik de blog Digitalia geschrapt, omdat ik toen niets meer wilde te maken hebben met SeniorenNet en al zeker niet met Ray van Angeltjes. Vanaf dat moment heeft die trouwens bij Angeltjes de verwijzing naar alle bevriende blogs geschrapt. Hij wou dus geen vrienden meer, tenzij zij die dansten naar zijn pijpen. Zo dacht ik. Maar ik dwaalde.

Ik dacht :’Der Starke ist am mächtigssten allene’. En we zijn elkaar uit de weg blijven gaan.

***

 
Maar het zat er dik in, dat hij er ooit klaar voor zou zijn om mijn uitnodiging om hier een paar verlof-dagen door te brengen, zou aanvaarden. De Eeuwigheid is ons te snel af geweest.
Maar zie, bomen ontmoeten elkaar niet, mensen wel. En daar doen we iets voor. Deze morgen waaide een goede wind de groeten binnen van een oude (bij manier van spreken) vriend. Onmiddellijk kwam de inspiratie en ik begin er hieronder direct mee : in de hoop dat we met onze blogs een weef-stuk over heel het land weven, die ons volk moet hoop geven. Verwarmend tot in het beendermerg, en vol hoop. Ons geschrijf VnV (Vrij & Vrolijk) moet een uitspansel, een blauwe hemel vormen over gans Vlaanderen, waarin de stralende zon van Vlaams Belang L & W ( Law and Order) de boventoon voert.
“Hier staan we, we kunnen niet anders”.

 

***

Blogs die hier dringend aangeraden worden, met vraag ze zoveel mogelijk door te geven. We doen dat met de woorden van de Opper-Tsjeef Kris Peeters, die dit weekeind de wereld kond deed, dat hij natuurlijk DeWever kon verslaan..

De volgorde is willekeurig en de lijst zal regelmatig aangevuld worden.





 

Geen opmerkingen: