maandag 8 augustus 2016

3579



3/289 * - Hond aan het OCMW -
.
DEEL 2
*
Zondag 7 augustus 2016
Zon 6u18-21u17
H Claudia
*
3579 - EEN HONDENLEVEN IN DUITSLAND MAAR NIET VOOR DUITSE HERDERS. EEN SCHANDELIJKE DISCRIMINAAT     
*


*

*
Onderstaande satire gaf mij niet alleen volledige voldoening (als hondenliefhebber moet U dat begrijpen) en dus ben ik via Google direct op zoek gegaan naar de soort buitenlander-vluchteling die het meest gelijkt op onze zwart gemuilde tandenwit glinsterende grijs-grauwe herdershonden. Eigenlijk mag dat geen probleem zijn, tenzij hun blonde buiken. Maar die krijgt men alleen te zien als ze tijdens moordend hete dagen, zottebollen in het koele gras.
De opgetrommelde correspondenten vluchtelingen lobyPisten verzekeren ons, dat er in Papoea Nieuw Guinea een dergelijke mensensoort zou voorkomen, zij het dan ik een oerstomme versie. Nu moet ik nog mijn honden overtuigen om het spel mee te spelen, want maandelijks 3 x € 950 zo’n Overheidssteun zou fantastische perspectieven kunnen openen voor onze levensstandaard.
*
*

*
GEPLUKT BIJ
*
*
Vanmorgen ging ik naar het Arbeidsbureau om daar mijn hond aan te melden. Eerst zei de dame: “Honden krijgen geen HARTZ IV!” Dus legde ik haar uit dat mijn hond zwart is, werkeloos, lui, geen idee heeft wie zijn vader is en geen documenten kan laten zien. Dus keek ze in haar boekje na om te zien aan welke voorwaarden voldaan moet worden voor HARTZ IV.
Vrijdag aanstaande krijgt mijn hond zijn eerste uitkering.
Duitsland is een goed land .
*

*
*
Dit leuke maar fundamenteel doodtriestige verhaal zou best zoveel mogelijk verspreid worden onder het groot publiek. Gelieve, indien enigszins mogelijk, Sabam hier buiten te houden. Anders gaan de tickets nog maar eens naar omhoog.
*
*

*

. .

Geen opmerkingen: