maandag 5 september 2016

3657



5/850 * - De  Gordel v/d Rand en de val van Bourgeois -
.
DEEL2
*
Maandag 5 september 2016
Zon 7u03-20u18
H Bertinus van Poperinge
*
3657 - BOURGEOIS GEVLOERD OP “DE GORDEL” DOOR EEN TVG
*
Bourgzois zit inderdaad niet vast in het zadel

Een objectief videobeeld
*
*
We hebben het allemaal duidelijk mogen zien in Het Nieuws. Zelfs de hilariteit samen met de voorspellingswaarde. Het  boegbeeld van de NV-A ging er onderuit, voor het oog van heel Vlaanderen. Val door hoogmoed. West-Vlaanderen (Izegem) gevloerd door Antwerpen! Dat GVA zo stom kan zijn om een videofilmpje zò tendentieus als mogelijk te verdraaien, en daarbij dat filmpje als toemaatje vrijgeeft, kan volgens mij alleen maar uitgelegd worden om de echte boodschap ervan te verdoezelen.
Ja, het is Bourgeois die TVG wegduwt en daarbij zwalkend als een drinkenlap ten gronde valt. Omdat hij huivert van dat leeuwenvlaggetje met daaraan vastgemaakt dat kleine pepdrankje met het opschrijft ‘Vlaamse energie-boost voor de Rand’
met vraag om het  filmpje zo groot mogelijk te laten draaien om seconde per seconde te kunnen volgen. Met liefst in het achterhoofd de resultaten van volgende verkiezingen… De profiteurs van De Nieuwe Vlaamse Arrogantie gevloerd door de realisten van het Vlaams Belang die een pep-middel zullen zijn voor de Vlaamse welstand.
*


GEPLUKT BIJ

*
VB-voorzitter Van Grieken brengt Bourgeois ten val op Gordel
De start van de Gordel-klassieker, een fietstocht van 100 kilometer door de Vlaamse Rand, is allesbehalve vlekkeloos verlopen. Na nauwelijks enkele tientallen meters kwam minister-president Geert Bourgeois (N-VA) in botsing met Tom Van Grieken, de voorzitter van Vlaams Belang. Volgens de VB-voorzitter gebeurde dat opzettelijk.
Vlaams minister-president Geert Bourgeois en Vlaams minister voor de Vlaamse Rand en Toerisme Ben Weyts (beiden N-VA) zijn zonet in het provinciaal domein van Huizingen begonnen aan de Gordel-klassieker, de fietstocht van 100 kilometer door de Vlaamse Rand. Voor de minister-president verliep die start niet rimpelloos, na slechts enkele tientallen meters kwam hij in botsing met Vlaams Belang-voorzitter Tom Van Grieken, die samen met enkele partijleden actie voerde bij de start van het Gordelfestival.
Volgens VB-voorzitter Van Grieken reed de minister-president opzettelijk op hem af om voor het oog van de camera’s een incident te creëren. Van Grieken had het daarbij over een “schwalbe” van Bourgeois. Die laatste hield dan weer voor dat Van Grieken voor zijn rijwiel was gaan staan en er geen rekening mee had gehouden dat hij moeilijk voet aan de grond kon zetten aangezien hij vastgeklikt zat in zijn pedalen.
"Onverantwoord en niet netjes"
"Ik had meneer Van Grieken eerder al gesproken en hij had me toen al een energiedrankje aangeboden", zei minister-president Bourgeois. "Ik had dat toen aanvaard met een kwinkslag. Het was niet slim van hem om mij vervolgens op te staan wachten in het midden van de weg om me nog zo'n drankje aan te willen bieden. Ik was net beginnen fietsen en zat vastgeklikt in mijn pedalen en kon dus niet zomaar stoppen. Ik weigerde dat drankje dan ook aan te nemen, maar hij bleef aanklampen. Dan is er een fysiek contact geweest waardoor ik gevallen ben. Ik zeg niet dat het zijn bedoeling was om mij te doen vallen, maar het was zeker onverantwoord en niet netjes van hem." De minister-president hield aan de valpartij geen ernstige verwondingen over. "Wel wat schaafwonden en interne pijn. Bovendien heb ik recent een kleine ingreep gehad aan de pink en die hechtingen waren er net uit maar nu is die wonde opnieuw opengegaan. Gelukkig ben ik heel vakkundig geholpen door de mensen van het Rode Kruis."
*


*
Allez, dat weten we dus weer een keer. In de Politiek, net als in de Liefde, is alles toegelaten. Hebben is hebben, en krijgen is de kunst.
Eigenlijk vond ik na de eerste lezing heel deze gebeurtenis wel grappig, maar toch niet om er een woord commentaar aan vuil te maken. Het zou namelijk wel een consistent deel uitmaken van het Nieuws om 7 uur. Al was het maar om de pijnlijke pink van Bourgeois is de verf te zetten.
Maar toen de opvallende trui van het slachtoffer, met die gestyleerde halve leeuwenkop die symbool staat voor het Vlaanderen Nieuwe Stijl, werd het mij te machtig. Eens goed natrappen zou de gepijnigde arm van Bourgeois wel deugd doen, dacht ik, nauwelijks hersteld van Stoffel Vandoorne, die andere Izegemnaar Formule I die ook wereldschokkend nieuws is.
Sorry Stoffel-lief, om U met raddraaier (en nog veel meer) Bourgeois te willen vergelijken…. Ook Jerom Leuridan, de al lang overleden Ieperse Advocaat wiens vlag Bourgeois zich denkt te mogen toe-eigenen, zal zich in zijn graf hebben liggen verkneukelen. Jammer voor de krassen op die mooie dure fiets….
Geen nieuwerwetsigheden, maar een ferme pep-drank, dat is wat Vlaanderen en dat niet alleen in de Rand, nodig heeft. Maar met omhoog gevallen publiektrekkers die daarbij van glorie en vol van zichzelf van de fiets vallen, zullen we het niet rooien. Vlaanderen heeft schild- en vrienden nodig die als rotsen in de branding staan. En die zich niet laten wegdrukken door een achterbakse aanbidder van het in rouw voorgestelde Nieuwe Vlaanderen der Verbeelding.


*

*

Geen opmerkingen: