woensdag 12 oktober 2016

3779


6/887 * - Leefloon als prins en als prinses -
DEEL 2.
WOENSDAG 12  OKTOBER  2016

H. WILFRIED VAN YORK, H. RUDOLF
*
3779      - HET GROOT LOT WINNEN DOOR IN DE JUISTE WIEG TE WORDEN GEBOREN: ONLY IN BELGIUM
*
De nieuwe Miss Piggy

O story, beste mensen: ik mag inderdaad van ons Ma niet de draak steken met iemands lichaamsgebreken. En daar opent zich meteen een serie problemen voor mij.
1.         Hoe kan men de draak dan wel niet steken met een drakenkind?
2.         Wat ik zie is daarbij niet eens een lichaamsgebrek, maar een aangeboren eigenschap bij alle Coburgers. Eigenschappen afdoen als een gebrek, dat is pas… gebrekkig.
3.         Er zijn geruchten die niet wijken, dat haar geboorte net zoals die van haar broers en zussen (wettelijke en andere) de vrucht is geweest van geforceerde rekening .
Maar niet getreurd: de geboorte doet er niet toe, het is de wieg die de doorslag geeft.
Hoe een Prinses (uit een Kruisvaarderfamilie en met Vlaamse roots) zich als draagmoeder ter beschikking heeft gesteld, is een mysterie dat ons pas na onze dood zal veropenbaard worden.  Ik zal er bij gelegenheid Nonkel Henry eens over polsen.
*

Uit het Grote Geheugenboek…
*
En ja, ik voel me sterk nu Koning Klokkenspel aan de andere kant van de wereld tussen pa-goden en andere goden als tijdverdrijf ronddoolt.
Mijn excuses voor alle Vlamingen die voortdurend onder deze schande moeten leven. Zonder ooit ook maar één woordje opheldering terzake. Zwijgen is toegeven, da’s toch ook ’n spreekwoord, hé?!  
Tja, en daar is dan het Koninklijk leefloon waarvan sprake bij onderstaande gazettenpraat. Euro vierduizend per dag: daar heeft ondergetekende als visueel zwaar gehandicapte een klein pensioentje van €900,- per maand voor.  Dat wil zeggen dat de kleine Elisabeth na twee dagen en half meer in casso krijgt dan ik in één jaar.
Ik neem het Dikke Maggy nog steeds kwalijk mijn invaliditeitsvergoeding te hebben afgenomen, omdat ons beider klein pensioentje teveel was om daar nog recht op te hebben.

Maar we redden het wel. Dank zij een bijkomend stukje lijfrente wegens afstand van zeggingskracht waar de fiscus geen zaken mee heeft.
En dan ontmoet ik op mijn weg toch wel weer die Tsjeven van de soort die mij samen met de Sossen omwille van hun Ruimtelijke Wanordelijkheden, noch min noch meer, het land hebben uitgepest. Samen met het waardeloos maken van mijn onroerend spaarpotje, dat belegd werd in de prachtige omgeving van de Vlaamse Ardennen. Nu probeert het weekdier Kris Peters, die stikt van jaloersheid op Marc Coucke, het nog eens met zijn ‘meerwaarde belasstink’ proberen.
Het is hier wel niet de geschikte plaats om persoonlijke vetes uit te vechten. Maar, lieve vrienden, ons Ma, ge weet wel, heeft er goed aan gedaan, mij dat andere West-Vlaamse spreekwoord te hebben geleerd: “God borgt, maar ie en scheldt nie kwiete’….
Maar als de nood het hoogst is, is de redding nabij, zegt men. Maar van veel horen zeggen hoort men ook veel liegen.

GEPLUKT BIJ
Krijgt prinses Elizabeth straks 2.500 euro per dag?
Grote verontwaardiging in Nederland, waar uitlekte dat kroonprinses Amalia (12) zo'n anderhalf miljoen euro per jaar zal krijgen van de staat eens ze meerderjarig is. Maar ook onze kroonprinses, Elizabeth, kan rekenen op een fikse dotatie in de toekomst, rekende TV Familie uit.
1,5 miljoen euro per jaar, omgerekend zo'n 4.000 euro per dag. Dat is wat prinses Amalia vanaf 2021 zal krijgen van de Nederlandse overheid. Belastingvrij én voor de rest van haar leven. Niet slecht voor iemand die nog aan haar hogere studies moet beginnen.
Maar ook in ons land stelt de wet dat kroonprinses Elizabeth vanaf haar 18e verjaardag een jaarlijks bedrag krijgt. Hoeveel dat precies zal zijn, is een goed bewaard geheim, maar de royaltywatcher van TV Familie schat het bedrag op zo'n 900.000 euro. "Dat ligt in de lijn met wat Albert nu krijgt", klinkt het. Met andere woorden: tijdens haar universitaire studies zal Elizabeth 2.500 euro per dag kunnen opstrijken.
Dat doet heel wat wenkbrauwen fronsen. "Kijk, de essentie van het probleem zit hem niet in het bedrag, maar in de vraag of het normaal is dat een meisje, dat op het punt staat te gaan studeren, ineens zo'n belachelijk hoge som krijgt toegestopt. Zonder daarvoor ook maar één dag te moeten werken", klinkt het bij TV Familie. De broers en zussen van Elizabeth zullen echter geen cent krijgen later, omdat de wet enkel een dotatie voor de kroonprinses voorziet.
Die van Hierboven, hebben we geleerd, slaat nooit zonder ook te zalven. Waarmee ik maar bedoel, dat die € 4.000 per dag, een droomwens, voor dat Koninklijk wicht wel nooit in vervulling zullen gaan. Wegens het verlies van de Kroon, omdat die artificiële constructie in Laeken tegen dan al zal zijn opgedoekt.  Haar verwachtingen zullen dus elders moeten ingelost worden. Bij zodanig dat de zelfstandige Staat Vlaanderen, desnoods onder de naam van Herenigde Vrije Republiek der Nederlanden, de vrijgekomen fortuinen kan besteden aan Ons Eigen Volk.
*
Toekomstbeeld voor Kruis Peters

Al zittend pinkelen… 

Me dunkt, ik hoor in de verte reeds het tromgeroffel voor wat op komst is. Aan deze kant van de Grote Plas, maar nog van méér Vlaams Belang, aan de overkant ervan. In God, en niet in Mohammed, we trust.



*


Geen opmerkingen: