dinsdag 20 december 2016

3931



7/1446 * - VLAAMS BRABANT – Kerststal-herrie met commentaar van over de grens -
.
MAANDAG  19 DECEMBER  2016
Z.URBANIS V., H.ANASTASIUS
H. Samantha
*
3931 - DE VOLKSREPUBLIEKSE SECRETARIS VAN KORTRIJK-DUTSEL WIL CARRIERE MAKEN
*
Onderstaand artikel stond niet in de ‘titels’ van het Mediahuis, waar het trouwens niet op zijn plaats had gestaan, moest er in gestaan hebben, wat het dus niet deed. Enfin ik heb het er daar toch nergens in gevonden, want het zou hun imago trouwens alleen maar gestoord hebben. Beter is, nu alles naar wens verloopt, om die dingen ttz de islamisering, maar op hun beloop te laten. De mensen zouden immers eens kunnen beginnen nadenken.
Het bericht stond dus in Het Laatste Nieuws en in De Morgen, twee dagbladen die nog niet helemaal los zijn geraakt van het traditionele verleden.
Het artikel gaat intrinsiek helemaal over Holsbeek en meer bepaald over de Kerststal bij het Gemeentehuis van de fusie-gemeente Kortrijk-Dutsel, waar ik begot nog nooit ven gehoord had. En waarvoor ik me trouwens verontschuldig zoveel ik kan. Een mens kan nu eenmaal niet alles weten, net zoals een allesbrander de dag van vandaag niet meer goed is voor het milieu, maar wel voor onze portemonnee.
Hieronder zult U lezen, dat daar dit jaar die Kerststal al stond gezet zoals altijd, maar daar weer verwijderd werd. Dat zijn de feiten, waarbij er zelfs niet eens meer vermeld werd, dat daar geen eens meer ’n pastoor is, of zelfs helemaal geen kerk meer. Wat de kranten van het Mediahuis dus wel zouden gedaan hebben, moesten ze zich daarmee, ingevolge de algemene instructies voor de groep,  nog hebben willen bemoeien.
Dat van den ouden tijd kittelde nog ’n beetje bij de plaatselijke  Tsjeven, die daar geen graten in vonden, want zeggen ze niet met zoveel woorden, er is toch niemand die daar aanstoot aan geeft. Voor de plaatselijke NV Arrogantie echter is het geheel ’n onderdeel van de komende verkiezingsstrijd. Het gaat hen, zeggen ze, voor er op of er onder, iets dat volgens mij toch niet veel meer zal helpen om hun duikeling in de peilingen tegen te houden.
Het Vlaams Belang daarentegen, zal duidelijk zeggen én tonen desnoods met de blote vuisten, dat het staat voor de Vrijheid om te doen en te laten wat we zelf willen, zonder om te zien naar onze bezettende onderkruipers met een ander en veel slechter ‘Geloof’. Van de weeromstuit zou er dit jaar op iedere straathoek een herinnering moeten prijken aan Jozef en Maria die wilden hun Kindeke kopen, helemaal naar Egypte reisden. Maar hoe ze niet verder geraakten dan in Bethlehem, waar er voor hen, zonder voordien te hebben gereserveerd, geen plaats was in de herberg.
Allemaal vijgen vòòr Pasen, want de tijden zijn nu eenmaal totaal anders. Er is op de hele wereld geen plaatsje meer waar er niet gevochten wordt, want overal zitten de mislims. Zelfs in Holsbeek? En al zijn het er maar 4 of 5, het is genoeg om heel de omgeving af te knallen, individueel of in groep.
Er zou dus beter geen Kerststal, maar op iedere straathoek, een veldlazarete staan. Met huilende sirenes ipv engelenkoren, die jubelend uit de wolken duikelen om de Mensenzoon te bezingen. Er zal ook wel iets uit de wolken op de koppen vallen, maar dat zullen dan ‘drones’ zijn, met Sarin-gas, het geliefkoosde verdelingsmiddel van de Islamitische Staat.
*
U vraagt mij of het niet anders kan?

Heel zeker kan en moet het anders. Denk daar gewoon aan, aan de dutsen van Kortrijk-Dutsel, als U in het stemhokje staat. De beloofde ‘Tijd van de ‘Verandering’ zit er bijna op, er moet gekozen worden (en ditmaal zonder Arrogantie) voor de eigen veiligheid en de warme adem van de ossen en de ezel uit Eigen Stal.
** **


Kerststal-rel in Holsbeek: N-VA wil "onze normen en waarden verdedigen"
De lokale N-VA-afdeling van het Vlaams-Brabantse Holsbeek roept de inwoners van de gemeente op om dinsdag massaal naar de gemeenteraad te komen met een kerststal. De partij zegt dat "onze groene schepen Annelies Vander Bracht en onze gemeentescretaris duidelijk een lesje in democratie nodig hebben". Aanleiding is de beslissing door de gemeente om dit jaar geen kerststal aan het gemeentehuis te plaatsen.

Er zal dit jaar geen kerststal zichtbaar zijn in het gemeentehuis van Kortrijk-Dutsel bij Holsbeek. Oorspronkelijk stond die er wel, maar de stal werd weggehaald. Volgens voormalig eerste schepen Achiel Claes (CD&V) gebeurde dat op vraag van de gemeentescretaris omdat de stal "te uitdagend voor moslims" zou zijn. "Dat is toch je reinste onzin", zegt Claes. "Kerstmis is toch gewoon een traditie? Waarom kunnen wij die niet gewoon normaal verderzetten? Er wonen, bij wijze van spreken, misschien vier moslims in Holsbeek en die gaan écht niet komen klagen omdat er een kerststal in het gemeentehuis staat."
** **
Meesel-Kiezegem, of Kortrijk-Dutsel, mij om het even? Het mag zelfs Mannekensvere of Lapscheure zijn, met zo’n gemeentelijk logo voel ik mij er direct thuis. En daar hoeft U niks achter te zoeken. Kijk maar gerust nog ‘ns. Het gaat hem mij niet om de vorm, maar over de inhoud. Echt een logo om van elke dag een hoogdag zoals volgende zondag, 25 December, te maken.
Wat er mij aan de andere kant toch ’n beetje dwarszit? Dat is dat men de landsstreek ‘Brabant’ in twee heeft willen verscheuren. Het is/was een naam even oud en bekend als Vlaanderen zelf. Precies alsof men zou spreken van Vlaams-Vlaanderen. Brabant is Brabant, Limburg is Limburg. En daarmee Doef! Daar een ‘Staatsgrens’ willen tussentrekken, is gelijk aan geforceerde seks, en staat gelijk met verkrachting lijk bij de beesten. Weet U hoe het aanvoelt? (denk ik als Nederlands Limburger, of Frans-Vlaanderaar door het leven te moeten gaan). Het is lijk willen maar niet kunnen.
Er zijn Duitse en Mechelse herdershonden. En waar die al eens vermengd worden, zijn ze minderwaardig en spreekt men van  ‘bastaarden’. En dat zijn dan nog maar honden. Hoe zou mensen die mensen dan moeten noemen? Belgen? Ja, da’s de juiste naam. Noch mossel noch vis, de kop van een mossel en de schubben van een vis??? Noch vel noch vlees, één bal gekapt waar er in de verste verte noch vet noch mager vlees kan in onderscheiden worden? Een eenheidsworst, net zoals de Mens van de 21ste  Eeuw. “Islam-kop in een ezelsvel”.
*
Voeten op de voet van de stoof, de moor die zachtjes staat te ‘zuigen’, de stilte die aan U kleeft lijk den donkeren rondom U, buiten het lucht van de ‘kinkee’: dat was, toen ik amper kon beginnen lezen, de winterse sfeer tijdens de oorlog bij Meetje van de Kriekstraat. Buiten huilde de wind door de schouw en af en toe klapperde er ergens ’n luik, of viel er een emmer omver.  Ja dat waren toen stille maar ook heilige nachten, waar ik mij moeilijk onze Pa als engel aan de voeten van de Moeder Gods zag zitten, zoals de Pastoor mij even tevoren had uitgelegd toen ik, na de Vroegmis, op transport gesteld werd naar Eernegem. Omdat ons Ma het toen allemaal niet meer aankon, zei ze.
Later (ik had mogen zitten lezen in Snoecks Almanach) bracht men mij naar bed, op zolder? En waarachtig, daar zag ik door de pannen de klaar verlichte sterrenhemel, met die ene, die naar mij stond te pinken tot ik in slaap viel…
‘Gloria in excelsis Deo’, dat kon ik toen nog niet weten, maar het voelde wel zo aan.

Kijk, en aan die Kerstnacht 1943 moest ik terugdenken, toen ik de titel over de Holsbeekse Kerststal las. Want somtijds zijn er dingen die niet overgaan. Maar die alleen maar, door het ouder worden een zilveren randje krijgen.
*
PS
Bij https://ejbron.wordpress.com/ de vertrouwde site van E.J.Bron staat een overgenomen stukje uit ‘De Dagelijkse Standaard waar U hetzelfde verhaal veel objectiever vindt weergegeven dan in onze Coburger krantenkoppen.be/. Dooreen de klassieke benadering van deze ‘Belgenmop’ klonkt zowaar enige antipathie door voor Burgemeester Hans Eyssen van de Vlaamse christendemocratische partij CD&V, waarin die woordelijk vervolgt “Vervolgens zegt de burgemeester het jammer te vinden dat er fanatieke atheïsten zijn die zich over een kerststal beklagen”, maar:    “Een gemeentehuis is een neutrale plek. En een kerststal is een religieus symbool. We kunnen niet anders dan die dan wegnemen.”

Waarop De Dagelijkse Standaard vervolgt:
“Als ze hun eigen denkbeelden niet wegmoffelen om fundamen-talistische moslims te plezieren, doen ze het wel voor radicale-atheïsten, mensen die niets beter te doen hebben dan klagen over christenen die helemaal niemand kwaad doen met hun geloof.”
Vindt U ook niet dat De Dagelijkse Standaard beter schrijft van de gewone schandaard? Zo weet de lezer tenminste wat voor vlees hij in de kuip krijgt…




Geen opmerkingen: